PostNL bezorgt vanaf nu zeven dagen per week foodproducten, zoals verse boodschappen en maaltijdboxen. Het bedrijf gaat bovendien preciezer werken door op het half uur precies aan te geven wanneer je bestelling wordt afgeleverd. PostNL ziet kansen in de groeiende online foodmarkt. Het bedrijf zegt de beste logistieke partij voor foodbezorging in de Benelux te willen worden. Daarom ontwikkelde het een speciaal foodnetwerk met een eigen IT-applicatie waarmee verzenders en ontvangers hun bestelling realtime kunnen volgen. Iets meer dan 30 bedrijven leveren ondertussen hun versproducten via PostNL. Het vervoer van de versproducten gaat met een speciale PostNL-koelbox, die ontwikkeld is in samenwerking met Wageningen Universiteit.
Distrifood - PostNL breidt foodbezorging uit - Distrifood
Lees ook
-
0
+Nederlanders geven €1,4 miljard uit aan abonnementen, de helft daarvan gaat naar maaltijdboxen 31 jul 2021
-
0
+Rechtstreeks van producent naar klant via nieuwe boodschappenservice Stockon 14 feb 2018
-
3
+Voor Albert Heijn is feestdagenvoedsel bezorging een bijna militaire operatie 30 nov 2017
-
3
+Beursgang HelloFresh gaat maximaal €357 miljoen opleveren 23 okt 2017
-
0
+PLUS verkoopt ‘losse’ HelloFresh-maaltijden 25 sep 2017