Eigenaren van een nieuw restaurant in de Chinese stad Guiyang dachten hun restaurant in de eerste week na de opening te promoten met het 'pay-what-you-want'-principe. Klanten mochten betalen naar rato van wat ze het waard vonden. Ondanks de uitgesproken waardering van klanten over de kwaliteit van het eten, blijkt - twee weken na de opening - de aanpak niet succesvol. Niet alleen verloren de eigenaren in een week tijd ruim €13.500 (100.000 RMB), ook kwamen de klanten na de promo-week niet terug. Liu Pengfei, mede-eigenaresse, is teleurgesteld. Pengfei dacht dat consumenten "rationeel en eerlijk" zouden zijn.
Foodbeast - Watch This Guy Get Punched Out After Spitting On A Vendor's Food
Lees ook
- 0 China inmiddels grootste afnemer Nederlands varkensvlees 5 okt 2016
- 6 Australië blokkeert opnieuw verkoop grootste boerderij ter wereld 29 apr 2016
- 0 Het is vandaag World Toilet Day 19 nov 2015
- 8 China wil vangst krill zestig keer verhogen 23 mrt 2015
- 6 Nieuw in China: de veilige babymelkverzekering 23 aug 2014
Tuurlijk niet, het zijn niet alleen de nederlanders die alles het liefst voor niks hebben, dat gebeurt overal wel