Snackbars lopen voorop bij de omzetgroei die de horeca in 2015 maakt. Klanten kochten aanzienlijk meer "ijsjes, broodjes, patatjes oorlog en andere versnaperingen", bij een vrijwel gelijkblijvend prijsniveau van snacks, schrijft het AD. Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maakte vandaag de kwartaalmonitor horeca bekend.

De horeca-omzet in Nederland groeit al 2,5 jaar op rij. Over het vierde kwartaal 2015 was de omzetgroei, vergeleken met dezelfde periode van 2014, met 8,4% het grootst bij snackbars (inclusief lunchrooms en ijssalons), gevolgd door restaurants (7%), kantines en catering (6,5%), hotels (5,9%) en cafés (4,8%). In de hele branche kwamen er bijna 900 bedrijven bij, tot een totaal van meer dan 51.000.

Over heel 2015 groeide de omzet van de horecasector met 5,7%. Dit is de hoogste stijging sinds 2006, aldus het CBS.
AD - We eten meer patatjes oorlog en ijs: cashen voor horeca
Reageer
  • Deel
Druk af