Supermarkten zouden alleen nog zuivelproducten moeten verkopen die zijn geproduceerd met weidemelk. Ruim 70% van de Nederlandse consumenten heeft daar geld voor over. Dat blijkt uit een onderzoek door TNS-NIPO in opdracht van Milieudefensie onder bijna 1.000 respondenten.

Uit het onderzoek blijkt dat 35% van de respondenten zegt bereid te zijn tussen de 1 en 5 cent meer te betalen voor een pak melk van 1 liter als de koe daarmee in de wei kan blijven. 36% heeft daar zelfs meer dan vijf cent voor over.

Nederlandse supermarkten verkopen zuivelproducten als kaas, kwark en zuiveltoetjes die van melk zonder weideganggarantie gemaakt worden. Volgens Milieudefensie is bijna 40% van de Nederlanders het eens met de stelling dat supermarkten alleen nog zuivelproducten zouden moeten verkopen met een Weidemelklogo. Milieudefensie roept daarom de supers op daartoe over te gaan. Morgen bespreken de zuivelsector, supermarkten en maatschappelijke organisaties hoe het met de weidegang in Nederland gesteld is.
LMK - 'Consument bereid meer te betalen voor weidemelklogo'
Reageer
  • Deel
Druk af