De Franse zuivelproducent Danone presenteerde volgens analisten teleurstellende derde kwartaalcijfers. Danone schrijft dat toe aan tegenvallende verkopen van babyvoeding in China. China is voor Danone de vierde grootste markt wereldwijd. Jonge Chinese ouders vertrouwen na diverse voedselveiligheidsschandalen vooral op buitenlands babymelkpoeder, iets waarvan ook Nederlandse zuivelproducenten profiteren. Op dit moment heeft China nieuwe regels in voorbereiding, waardoor retailers hun voorraden uitverkopen. Dat heeft een negatieve invloed op de omzetgroei, aldus topman Emmanuel Faber in een toelichting op de cijfers. De zuigelingenvoedingdivisie van Danone zag de omzetgroei in het derde kwartaal terugvallen tot 1,7%, tegen 6% in het eerste halfjaar.
Distrifood - Markt voor babyvoeding raakt resultaat Danone - Distrifood
Lees ook
-
1
+Chinese run op AH melkpoeder; niet waar zegt Nutricia 16 aug 2017
- 0 PostNL bezorgt Nutrilon in China 1 dec 2016
- 13 Nog zeker 3 jaar lege schappen babymelk vanwege lucratieve export 11 dec 2015
- 0 Winst PostNL profiteert van Chinese babymelkpoederhonger 24 feb 2015
- 0 Danone start eigen onderzoek steekpenningen China 23 sep 2013
- 0 Danone beschuldigd van steekpenningen in China 16 sep 2013
- 1 Rijke Chinezen kiezen voor borstvoeding 30 jul 2013
- 0 Danone doet 20% van babymelkpoederprijs af 8 jul 2013
- 0 FrieslandCampina verlaagt ook prijzen babymelkpoeder in China 6 jul 2013
- 0 Nestlé en Danone verlagen babymelkpoederprijzen in China 4 jul 2013