Op de eerste verjaardag van Colruyt's versmarktconcept CRU in Overijse maakte Jean-Pierre Roelands, directeur winkelconcepten van de Belgische Colruytgroep, bekend dat de resultaten van CRU boven verwachting liggen. Colruyt is van plan meer CRU-vestigingen te openen.

CRU is een nieuw winkelconcept van prijsvechter Colruyt waar authentieke, hoogwaardige en verse producten centraal staan. In de winkel draait alles om de authenticiteitsbeleving en is het assortiment bewust beperkt tot zo'n 850 producten. Dit moet keuzestress van klanten zo veel mogelijk wegnemen.

In de nabije toekomst (april/mei 2016) staan 2 nieuwe CRU-winkels gepland, bij Antwerpen en in Gent. Als deze test ook slaagt, denkt Colruyt op de lange termijn aan 15 à 20 winkels. Waar ze zich ook vestigen, wil CRU met de winkels 'kind van de streek' zijn, aldus Roelands op Vilt. Roelands is ook aan het nadenken over een 'eethuis met CRU-producten', maaltijdboxen of internetverkoop. "We zien een duidelijke bereidheid om voor meerwaarde te betalen, maar enkel in die mate dat ze ook gevaloriseerd wordt in het eindproduct: in het product op zich, in de zorg waarmee het bereid werd, in de manier waarop het wordt aangeboden", besluit Roelands.
VILT - abcVlaams infocentrum land- en tuinbouw - Colruyt mikt op 15 tot 20 Cru-winkels - VILT
Reageer
  • Deel
Druk af