Supermarkt Coop in de Britse stad Coventry vervangt snoep bij de kassa door gezondere alternatieven. In de plaats van ongezonde producten waarvan de verpakkingen verleidelijk zijn voor kinderen, komen onder meer vers fruit en repen van 100% fruit. Door aanpassing van het aanbod in het 'zeurrekje' bij de kassa hoopt Coop het aantal impulsaankopen te verminderen in de strijd tegen kinderobesitas. “We breiden het assortiment uit en laten ons hierbij leiden door onze klanten”, meldt de Coop in de Coventry Telegraph. In de Amerikaanse staat Utah is eenzelfde initiatief gestart.
Co-op to remove sweets from checkouts to fight childhood obesity
Lees ook
-
0
+Britse partijleiders roepen Theresa May op tot aanpakken kinderobesitas 25 apr 2018
-
0
+‘Aanbevelingen tegen obesitas aangepast door sponsors Brits rapport’ 7 dec 2017
-
0
+Driekwart van de Britten gooit wekelijks groente en fruit weg 3 nov 2017
-
6
+Britse supermarkt Asda ontwikkelt fruit met snoepsmaak 15 sep 2017
-
1
+Britse school start verkoop maaltijdboxen 2 dec 2016
-
0
+‘Beperken marketing junk food prioriteit nummer één’ 14 nov 2016
- 0 Gratis kinderfruit Tesco succesvol tegen Aldi en Lidl 29 jul 2016
- 0 Popsterren ‘pluggen’ vrijwel uitsluitend ongezonde producten 7 jun 2016
- 9 Alliantie Stop Kindermarketing van start 16 feb 2015
- 1 Tesco haalt snoep weg bij de kassa 23 mei 2014