Supermarkt Coop in de Britse stad Coventry vervangt snoep bij de kassa door gezondere alternatieven. In de plaats van ongezonde producten waarvan de verpakkingen verleidelijk zijn voor kinderen, komen onder meer vers fruit en repen van 100% fruit. Door aanpassing van het aanbod in het 'zeurrekje' bij de kassa hoopt Coop het aantal impulsaankopen te verminderen in de strijd tegen kinderobesitas. “We breiden het assortiment uit en laten ons hierbij leiden door onze klanten”, meldt de Coop in de Coventry Telegraph. In de Amerikaanse staat Utah is eenzelfde initiatief gestart.
Lees ook
-
0
+‘Aanbevelingen tegen obesitas aangepast door sponsors Brits rapport’ 7 dec 2017
-
6
+Britse supermarkt Asda ontwikkelt fruit met snoepsmaak 15 sep 2017
-
0
+Lancet laat niets heel van Britse plan kinderobesitas 1 sep 2017
-
1
+Britse school start verkoop maaltijdboxen 2 dec 2016
-
0
+‘Beperken marketing junk food prioriteit nummer één’ 14 nov 2016
- 10 Sainsbury’s pleit voor verplichte maatregelen tegen obesitas 19 aug 2016
- 0 Gratis kinderfruit Tesco succesvol tegen Aldi en Lidl 29 jul 2016
- 0 Reclame Junkfood te verleidelijk voor kinderen 7 jul 2016
- 0 Popsterren ‘pluggen’ vrijwel uitsluitend ongezonde producten 7 jun 2016
- 1 Tesco haalt snoep weg bij de kassa 23 mei 2014