Supermarkt Coop in de Britse stad Coventry vervangt snoep bij de kassa door gezondere alternatieven. In de plaats van ongezonde producten waarvan de verpakkingen verleidelijk zijn voor kinderen, komen onder meer vers fruit en repen van 100% fruit. Door aanpassing van het aanbod in het 'zeurrekje' bij de kassa hoopt Coop het aantal impulsaankopen te verminderen in de strijd tegen kinderobesitas. “We breiden het assortiment uit en laten ons hierbij leiden door onze klanten”, meldt de Coop in de Coventry Telegraph. In de Amerikaanse staat Utah is eenzelfde initiatief gestart.
Lees ook
- 0 Britse reclame-autoriteit doet online junkfoodreclame gericht op kinderen in de ban 7 jun 2019
- 7 PLUS zet ongezonde kindermarketing uit het zicht 1 mei 2018
- 0 ‘Aanbevelingen tegen obesitas aangepast door sponsors Brits rapport’ 7 dec 2017
- 0 Brits advertentiebudget gezonde voeding schijntje vergeleken met voedingsindustrie 13 okt 2017
- 6 Britse supermarkt Asda ontwikkelt fruit met snoepsmaak 15 sep 2017
- 0 Britse suikertaks moet ook gelden voor zoetwaren 17 mei 2017
-
0
+‘Beperken marketing junk food prioriteit nummer één’ 14 nov 2016
-
1
+May kleedt beleid kinderobesitas Cameron helemaal uit 31 okt 2016
- 1 ‘Engeland kan Obesitas-pandemie als eerste oplossen’ 6 okt 2016
- 1 Tesco haalt snoep weg bij de kassa 23 mei 2014