Dat blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau GfK. Aan verse producten gaven Belgen weliswaar 0,8% meer uit, maar met een voedingsinflatie van 2% betekent dat toch een daling in versaankopen. Belgische gezinnen gingen in 2016 gemiddeld 146 keer naar de winkel om groente en fruit te kopen. In 2008 was dat nog 185 keer. Ongeveer de helft van de boodschappentripjes gaat naar de gewone supermarkten, die hebben een marktaandeel van 46%. Het marktaandeel van harddiscounters Aldi en Lidl voor groente en fruitaankopen steeg met 0,6% tot 19,8%. Grote verliezers in dit geheel zijn de speciaalzaken, schrijft Vilt.
Lees ook
- 0 Supergoedkope super Mere start in drie armere Franse steden 8 sep 2021
- 9 Russische prijsvechter Mere komt naar België met prijzen lager dan Aldi en Lidl 21 mei 2021
- 1 Lidl investeert half miljard in Londen 14 jun 2019
-
1
+Britse super kopieert Belgische discounter om de Duitsers Lidl en Aldi buiten de deur te houden 26 jul 2018
- 0 Lidl beste discounter van Duitsland, Aldi beste prijs-kwaliteitsimago 18 sep 2017