Amazon is in alle stilte gestart met de verkoop van voedingsproducten onder private label. De internetretailer verkoopt nu koffie onder het eigen merk 'Happy Belly' en babyvoeding onder het huismerk 'Mama Bear'. Huismerken zijn aantrekkelijk voor Amazon. De marges zijn stukken groter en omdat het bedrijf de verpakkingen zelf ontwikkelt, zijn deze te optimaliseren voor zo goedkoop mogelijke verzending. Amazons huismerkproducten zijn alleen in de VS beschikbaar voor klanten met een Amazon Prime-abonnement.
Lees ook
-
3
+Amazon Fresh: boordevol technische snufjes voor optimaal klantgemak 28 aug 2020
-
0
+Amazon bouwt nieuw distributiecentrum tegen Nederland en België aan 25 jan 2018
-
0
+Alleen de buurtwinkel is sneller dan Prime Now van Amazon 11 jan 2018
-
3
+Vanaf vandaag ook Amazon Prime in Benelux 8 nov 2017
-
0
+Walmart en Google Express samen tegen Amazon 24 aug 2017
- 1 Eerste Britse drone-bezorging Amazon 15 dec 2016
- 0 Amazon streeft naar 2.000 fysieke supers 31 okt 2016
- 0 Amazon introduceert huismerk vers én maaltijdboxen 17 mei 2016
- 0 Amazon gaat in VK verse boodschappen leveren met super Morrisons 29 feb 2016
- 0 ‘Amazon opent afhaalsuper in Silicon Valley’ 27 jul 2015