De Nederlandse consument heeft Koopmans uitverkozen tot Merk van het Jaar 2016. Tijdens de Jaarbijeenkomst van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) kreeg Koopmans de overall-prijs uitgereikt. Voor het dit jaar voor de tiende keer georganiseerde merkenonderzoek beoordeelden Nederlandse supermarktklanten merken op kwaliteit, innovatie en expressiviteit. Tweede werd Bolletje, op de derde plaats eindigde Nutrilon. Mona won de Bijzondere Prestatie award, voor de sterkste online merkbeleving. In de 7 productcategorieën van het door GfK uitgevoerde consumentenonderzoek wonnen Grolsch (alcoholische dranken), Pickwick (non-alcoholische dranken), Bolletje (zoetwaren, brood en banket), Koopmans (kruidenierswaren), Mona (zuivel), Johma (vers, salades) en Pampers (persoonlijke verzorging, schoonmaak).
Distrifood - Merk van het Jaar 2016 - Distrifood
Lees ook
-
47
+Supers en levensmiddelenmakers blij met een 6- 27 dec 2017
-
0
+Calvé en Campina laten Pampers voorgaan als sterk merk 20 okt 2017
- 0 Inkoopmacht super blijft ‘punt van aandacht’ voor FNLI 14 okt 2016
- 0 Vlamingen eten meer Belgische kaas dan Walen 21 apr 2015
- 2 Merk van het jaar: Campina 31 okt 2014
- 0 Welk merk wint ‘Meest herkenbare verpakking’-award? 2 okt 2014
- 0 Levensmiddelenindustrie focust op product, merk én voedselveiligheid 14 mrt 2014
- 0 Smaak en prijs wegen voor consument zwaarder dan gezondheid 10 okt 2013
- 0 Burger King helemaal in de frietjes 6 okt 2013
- 9 Wat komt er na de super en de horeca? 13 feb 2013
Waar en hoe werd dit aan de NL consument gevraagd? Heb er nooit iets van meegekregen.