In het eerste kwartaal van 2017 steeg het totale verkochte biervolume op eigen kracht met 0,6%. De nettowinst kwam afgelopen kwartaal uit op €293 miljoen, tegen €265 miljoen een jaar eerder; dat is een stijging van 10,5%. De hogere bierverkoop komt door een toegenomen vraag uit Europa en Azië. De bierbrouwer boerde minder goed in Amerika, Afrika en Oost-Europa. De cijfers zijn beter dan analisten hadden verwacht, die gingen uit van een afname van het aantal verkochte liters. Dat schrijft Distrifood.
Distrifood - Bierbrouwer Heineken voerde het volume en de winst op in het eerste kwartaal van dit jaar
Lees ook
- 2 Heineken maakte 1 april grap van statiegeld op blik 20 mei 2023
-
1
+Heineken weer op winst, hoge inkoopkosten spelen brouwer parten 2 aug 2021
-
0
+Lastige zomer voor bierbrouwers, behalve Heineken 8 aug 2018
-
0
+Heineken kiest voor export naar China 17 apr 2018
-
0
+‘Heineken maakt van elk aanrecht een bar’ 17 okt 2017