Ahold Delhaize en zijn toeleveranciers leefden in onmin over de lagere inkooprijzen die het retailconcern wilde afdwingen. De kortingen die het wilde afdwingen, leidden tot veel ophef. Inmiddels heeft het bedrijf met de meerderheid van zijn leveranciers een akkoord weten te sluiten. De door de fusie ontstane schaalvoordelen voor producenten, vormden een essentieel financieel motief voor de fusie. Tussen Nederland en België bestonden grote prijsverschillen, zegt CEO Dick Boer nu, "ik begreep dat gewoon niet.” Nu het misverstand van tafel is en dat zeer is gladgestreken, kan het het bedrijf "op individuele basis met leveranciers verder praten over 2017", aldus Boer.
Retailnews - ?Ahold Delhaize en leveranciers begraven strijdbijl
Lees ook
-
14
+Korting op producten met Nutri-Score A en B bij Delhaize 12 sep 2019
-
0
+Albert Heijn krijgt vrouw aan het roer 23 jan 2019
-
3
+Albert Heijn rekt de markt op van €38 naar €65 miljard 13 dec 2018
-
2
+Delhaize-supers wagen zich aan Nederlandse prijsstrategie 9 nov 2017
- 0 ‘Einde merk Albert Heijn in België mogelijk nabij’ 24 mrt 2017
- 1 Albert Heijn laat Nederlandse klant kiezen bij Delhaize 29 jul 2016
- 0 Waar AH verschijnt in België, dalen de prijzen 21 mrt 2014
- 6 CNV: salaris medewerkers supers omlaag vanwege prijsverlagingen 8 sep 2013
- 23 AH verlaagt prijzen - voorbode van nieuwe prijzenoorlog? 7 sep 2013
- 7 AH maakt excuses voor kortingsbrief 19 okt 2012