Etenswaren met het label kosjer laten een flinke omzetgroei zien in de VS. Volgens het onderzoeksbureau dat het nieuws naar buiten bracht komt dat omdat de kopers kosjer associeren met gezondheid en kwaliteit.
In 2011 kreeg maar liefst 27% van de nieuwe producten in de Amerikaanse levensmiddelenindustrie het label 'kosjer' mee, vond onderzoeksbureau Mintel in zijn GNPD database.
In de VS woont 40% van de Joodse wereldbevolking, ruim 6 miljoen consumenten. Maar ook niet-Joodse consumenten dragen bij aan de groei van het kosjere segment. 62% van de ruim 310 miljoen Amerikanen koopt af en toe kosjere levensmiddelen. Niet uit religieuze overwegingen, maar vanwege de kwaliteit die ze daarvan verwachten.
De totale markt voor kosjere producten vertegenwoordigde in 2008 een waarde van 12,5 miljard dollar. Inmiddels zijn zelfs producten als het energiedrankje Gatorade en de Schotse Glenmorangie Original whiskey officieel kosjer gecertificeerd.
Menachem Lubinsky is President en CEO van Lubicom Marketing and Consulting, het bureau dat de kosjere markt als aparte categorie heeft weten te positioneren. Hij zegt in het artikel op AFN dat de positieve ontwikkeling te danken is aan “jonge, loyale consumenten die het goed hebben en die beter eten met een kosjer certificaat weten te waarderen. Veel van deze consumenten hebben grotere gezinnen, geven meer aan eten uit dan de gemiddelde klant, houden meer etentjes en staan zeer open voor nieuwe creatieve suggesties voor hun kosjere maaltijden."
Fotocredits: Runs with Scissors
Dit artikel afdrukken
In de VS woont 40% van de Joodse wereldbevolking, ruim 6 miljoen consumenten. Maar ook niet-Joodse consumenten dragen bij aan de groei van het kosjere segment. 62% van de ruim 310 miljoen Amerikanen koopt af en toe kosjere levensmiddelen. Niet uit religieuze overwegingen, maar vanwege de kwaliteit die ze daarvan verwachten.
De totale markt voor kosjere producten vertegenwoordigde in 2008 een waarde van 12,5 miljard dollar. Inmiddels zijn zelfs producten als het energiedrankje Gatorade en de Schotse Glenmorangie Original whiskey officieel kosjer gecertificeerd.
Menachem Lubinsky is President en CEO van Lubicom Marketing and Consulting, het bureau dat de kosjere markt als aparte categorie heeft weten te positioneren. Hij zegt in het artikel op AFN dat de positieve ontwikkeling te danken is aan “jonge, loyale consumenten die het goed hebben en die beter eten met een kosjer certificaat weten te waarderen. Veel van deze consumenten hebben grotere gezinnen, geven meer aan eten uit dan de gemiddelde klant, houden meer etentjes en staan zeer open voor nieuwe creatieve suggesties voor hun kosjere maaltijden."
Fotocredits: Runs with Scissors
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 4 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 4 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Een bevriende Spaanse wijnproducent met een luxe koshere wijn in het assortiment klaagde jaren geleden al dat de (orthodoxe) doelgroep deze wijn negeerde vanwege de hoge prijs. De belangstelling bij tweeverdieners (o.a. in New York) met veel koopkracht nam echter snel toe, met name juist bij het niet-religieuze deel van de bevolking op basis van 'Look at this wine, it's approved by the rabbi, it must be good!'
Dat zou best wel eens kunnen. Gezonder in ieder geval wel, want geen aaseters zoals garnalen ,paling, varkens.
Of het als gezonder is weet ik niet. Wellicht wel in de associatie. Ik denk dat kosjer, net zoals biologisch, net een extra positief gevoel geeft t.a.v. respect voor natuur, aarde en omgeving. En groente en fruit producten zijn toch altijd kosjer?
Zou het misschien gewoon gezond zijn?
Punt 2: even op Wikipedia bij Kasjroet sub. Hechsjer kijken