Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Koffeman slaat de spijker op zijn kop: het gaat erom de tegenstander slim te vloeren. Met z'n eigen dommigheid. En dan heeft hij alweer gelijk: de boeren laten zich slachten en geven blijkt van een absolute communicatieve niksigheid waar het erop aankomt hun geluid duidelijk te maken.
Helaas, waar de mat ligt en of de kippen, varkens en koeien er iets aan hebben doet er niet toe. Arthur Wiltink, de ex-Unileverman die de Wakkere Dieren aanvoert, wil slechts winnen. Daarom verliezen met de boeren de dieren. Wiltink kan er het glas op heffen, maar zijn winst sterft in communicatieve schoonheid. Het werkelijke dierenleed verandert er geen pest door en wordt er maar al te vaak aantoonbaar erger op.
Klootwijk schreef een stukje over hem. Volstrekt op de persoon, die hij typeerde als een 'bejaarde met een straatje'. Op de persoon schrijven moet je nooit doen, behalve als je gesprekspartners het verdienen door hun gedrag. Wie wil nou een journalist bekeren en hem verbieden daarover te schrijven als blijkt dat je het niet redt?
Krachtige massamarketing, jazeker. Alleen de argumenten deugen niet, maar dat weet je alleen als je wat meer weet.
O ja, ik hoorde het laatst van iemand: het staartje schijnt sinds Klootwijk's stukje gecoupeerd te wezen.
In Amsterdam zeggen ze tegen een oudere man met een staartje: een ouwe cokesnuiver.
We zagen het al eerder bij Boer Koekoek, Pim Fortuyn en Rita Verdonk, soort zoekt soort o.t.w. ze zoeken steeds de verkeerde vriendjes uit. Een bekend psychologisch verschijnsel. De geschiedenis leert dat na een snel succes daardoor het tot interne ruzies komt, een revival naar AF. Komt allemaal wel goed. Het houdt ons in ieder geval wakker :-)
Tsjonge, ik vind Foodlog interessant vaak, spannend ook, en razend snel. Als het over dagelijks kost gaat en zulks.
Maar dit geniks van Schiferli legt de krant lam.
"PPE" in het citaat moest natuurlijk zijn PVE. Da's nou het probleem met marketingvakbladen: ze zijn los van de inhoud en de mensen die zich daarmee bemoeien.
De PVE is het samenwerkingsverband van de productschappen Vee, Vlees en Eieren.
In m'n reactie zei ik ook nog iets lelijks over de manier waarop Weedee met de Volwaard is omgegaan. Ik zie nu pas dat het eruit is gebleven. Het ging over de smerige manier waarop WD die kip - die op latere leeftijd wordt geslacht en niet de gezondheidsproblemen heeft van de plofkip waar het in de huidige campagne allemaal om draait - kapot heeft willen maken. Bij uitstek daarin maakten ze misbruik van het gebrek aan kennis bij het publiek. In een uitzending van Tros Radar lieten ze na te wijzen op de enorme gezondheidsvoordelen van dit dier (vrijwel totaal opgeloste borstblaar- en pootproblemen) en deden ze alsof er alleen een ruimteprobleem is. Dat is wat het publiek zich kan voorstellen. Het moest eens weten.
De PVE was zo stom om in deze campagne niet op dergelijke aspecten te wijzen en een mottenballencampgane te gaan voeren. Maandag zijn ook zij boos op me en gaan ze me zeggen dat ze er voor iedereen zijn en dus niet een specifieke kip kunnen promoten. Ja, dames en heren daar, wordt wakker. Het wel Wakkere Dier heeft weinig nodig om je helemaal af te maken.
toch, PPE is in deze context ook niet fout, getuige wikipedia: "De Productschappen Vee, Vlees en Eieren (afgekort PVE) is de naam van het gezamenlijke apparaat van twee Nederlandse productschappen: het Productschap voor Vee en Vlees (PVV) en het Productschap voor Pluimvee en Eieren (PPE)."