Het is geen speciaalbier, maar ook geen pils. Heineken voegt met het nieuwe H41 lagerbier een heel nieuw segment bier aan de markt toe, meldt de Levensmiddelenkrant.

Voor het eerst sinds decennia introduceert Heineken een nieuw bier onder het eigen merk. 'H41' is gebaseerd op een zeer zeldzame wilde gistsoort die de brouwer in 2010 ontdekte op 41ᵒ zuiderbreedte in Patagonië, het Argentijnse Andesgebied. Deze bijzondere Saccharomyces Eubayanus is de 'moedergist' van de A-gist die de brouwer al 130 jaar voor het Heineken pils gebruikt.

Na een innovatietraject van vijf jaar is het lagerbier vanaf half april verkrijgbaar bij 300 horecalocaties, "waar de ondernemer het verhaal achter dit unieke product goed kan vertalen naar zijn klanten", aldus Geert Minnart van Heineken. Heineken gaat geen dure marketingcampagnes opzetten om H41 onder de aandacht te brengen, al sluit de bierbrouwer niet uit dat H41 in de toekomst ook in het retailkanaal te krijgen zal zijn.

H41 wordt behalve in Nederland, ook in Italië geïntroduceerd. Volgens meesterbrouwer Willem van Waesberghe combineert de smaak van H41 "het beste met pasta’s en pizza".
LMK - Heineken: ?We introduceren een nieuw segment?
Reageer
  • Deel
Druk af