Felix Wilbrink is van De Telegraaf, de Wakkere Krant van Nederland, die de lijn tussen commercie en redactie soms bewust dun houdt, want hij heeft z'n adverteerders nodig. Niettemin opent Wilbrink frontaal de aanval op AH's A-merken pesten.

Ik weet dat de NMA het druk heeft, maar als de ene bakker de andere wil overnemen dan moet er toestemming worden gevraagd, voor het geval dat er een beetje oneerlijke concurrentie zou zijn. Maar wanneer je als producent en consument gewoon geen keuze meer hebt, dan niet? De A-merken aanpakken? Sorry hoor. Een pak AH-koffie lijkt niet zomaar sprekend op dat van Douwe Egberts, en het huismerk pindakaas op dat van Calvé. Ordinair meeliften op het succes van anderen, schaamteloos kopiëren, en vervolgens lelijke dingen gaan roepen en dan nog een keer net doen of je dat allemaal in het belang van de prijzen voor het volk doet. En ze komen er nog mee weg ook. Het is niet goed, deze monopoliepositie.

AH maakt de A-merken hard lachend in het openbaar kapot en dat is geen goed nieuws. AH laat de ontwikkelingskosten van nieuwe producten aan de Unilever's, Procter's, Nestle's, Danone's en Campina's van deze wereld. Als de Zaandammers die van het schap jagen, moeten de merkenmakersde tering naar de nering zetten. De toch al verarmde keuze loopt verder terug en we krijgen er niks voor terug.

Goed nieuws omdat we dan tenminste weer meer echt eten op het schap krijgen? Welnee, kijk nog even goed wat Albert flikt met z'n eigen A-merk. Je-weet-wel, Excellent, het E-merk dat beter is dan de A-merken.
Zelfs de Telegraaf pakt het aan. Zou AH te ver zijn gegaan Of zouden de A-merken - allemaal grote Telegraafsponsors - Wilbrink of zijn baas er fors voor hebben betaald?

Hoe dan ook, ik ben het al sinds jaar en dag fors met eens met wat De Telegraaf nu ook eens zegt, al weet ik niet hoe het nou zit met de lijn tussen commercie en redactie. Zie je nou wel, dat is een heel interessante discussie omdat je niet meer weet of je nou gek bent of altijd achterdochtig moet zijn ;-)




Lullig maar waar, het is nog leuke reclame ook:



Als je er niet genoeg van kunt krijgen, kun je op uwsupermarkt.nl nog meer filmpjes vinden.


Dit artikel afdrukken