Een testje: wat moet je kopen als je Nederland Bloeit ziet?
a. Tulpen van dat merk
b. Rozen van dat merk
c. Alletwee
d. Een nieuw toeristisch blad over Nederland
e. Geen van die vier, want Nederland Bloeit is een tuincentrum
Wat gaat u kopen omdat u Nederland Bloeit ziet? Nee, meteen vers van de lever invullen. Niet eerst het Internet afstruinen.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 4 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 4 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
De letter b kan in "Nederland bloeit" beter weggelaten worden. Dan komt het wat dichter bij de werkelijkheid. LTO is toch alleen maar een melkveehoudersclub. De beide veruit grootste onderbonden LTOnoord en ZLTO hebben beide een melkveehouder als voorzitter. Zegt genoeg en hoe zou het anders kunnen. Je ziet ook dat ten opzichte van de sectoren intensieve veehouderij, akkerbouw en tuinbouw alleen de melkveehouders in Nederland de beste financiële resultaten halen en het meeste toekomst perpectief hebben. Bij de intensieve veehouderij, akkerbouw en tuinbouw is het al jaren sappelen en mogen binnen LTO nog wat voor spek en bonen meedoen. Decennia lang hebben de melkveehouders ten opzichte van de andere landbouwsectoren steeds een democratisch numerieke meerderheid gehad. En dat heeft hen geen windeieren gelegd. Het is zelfs al zover gekomen dat de melkveehouders met hun gewenste afschaffing van het melkquotum de varkenshouderij heden ten dage in de problemen hebben gebracht. "Nederland Bloeit" mag dan bedoeld zijn voor motivatie van de boerenachterban. Maar bij mij is dat niet het geval.
@Jan Peter van Doorn, komt wat jij zegt niet op hetzelfde neer als wat ik 11 februari 9.53 schreef? Ik bedoelde in ieder geval hetzelfde als jij
Verandert dat iets aan je mening?
Het doel van Nederland Bloeit is overigens naamsbekendheid van de naam. Ook onder burgers.
O, ik had jp nog niet gelezen!
Hendrik, ik ben het hartgrondig met je eens: "De echte analyse van het circus waarin de landbouw, gedwongen door de economische strategie, door haast ieder (politieke partij) onderschreven, zich bevindt, wordt niet gemaakt. Te moeilijk, te groot qua proportie."
Ik heb het idee dat die borden er eerder waren dan Bleker, maar het lijkt me een treffende campagne voor de hoeder van het familiebedrijf: de moraal vd boeren overeind houden (ondernemend, schouders eronder, prachtig..) zonder voor ogen te hebben of er veel koeien met veel kapitaal in een stal van de toekomst moeten of hoe we naar een flexibele, multifunctionele en vooral minder gekapitaliserde landbouw kunnen terwijl het gemiddelde bedrijf een nihil rendement haalt en steeds meer gebieden/bedriven op slot gaan voor bedrijfsontwikkeling.
In ieder geval verblindt deze moraliteitscampagne voor de boeren (want dat is het in mijn ogen, g dus) de lasten (inspanning, geld) die gemoeid zijn om NL op een andere manier te laten bloeien. Dick heeft een punt, alweer; er had misschien wel beter, "Jezus leeft" kunnen staan. En eigenljk, nu ik er over nadenk, is het een teken van weinig vertrouwen in de ondernemerskracht van de primaire sector. Er had beter geen bord kunnen staan, dat is pas een sterke campagne.