image


Is dat om ons tot minder eten te stimuleren, of tot meer maar dan van verschillende zaken? Hoe dan ook, restaurants zullen op zoek moeten naar een alternatief!

Albert Heijn komt in aanloop naar de feestdagen met een grote lijn luxe amuse-gerechtjes. De marktleider verwacht verder veel van zijn nieuwe wildassortiment (in grote verpakkingen) en gourmetpakketten. Dat zegt woordvoerder Klaartje Caron van Albert Heijn tegenover Distrifood. 'Ons kerstassortiment is gebouwd op drie pijlers: amuse, wild en gourmet. We verwachten dat deze drie assortimentsgroepen aanmerkelijk populairder zullen zijn dan in voorgaande jaren.' Albert Heijn brengt het merendeel van zijn kerstproducten onder bij de luxe lijn AH Excellent. Amuses populair
Amuses had AH vorig jaar nog maar in beperkte vorm in de schappen liggen. Dit jaar pakt de Zaanse formule stevig uit met een breed assortiment kleine voorgerechtjes op lepels, glaasjes, schaaltjes en lolly's.

Chocoladefondue
Ook de chocoladefondue is nieuw voor de supermarkt. 'De consument hoeft dit alleen nog maar te verwarmen in de magnetron, waarna het kant-en-klaar op tafel kan worden gezet. Lekker met het hele gezin fruit en marshmallows dopen in de chocolade', aldus Caron.

Wild en gourmet
Volgens Caron is het een trend dat consumenten kiezen voor een groot stuk (wild) vlees, waar met een groep mensen van gegeten wordt. 'We bieden deze stukken vlees aan in porseleinen schalen die kant-en-klaar de oven in kunnen worden geschoven.' Albert Heijn focust met zijn gourmetassortiment specifiek op Tweede Kerstdag. 'We zien dat veel gezinnen Tweede Kerstdag kiezen om uitgebreid met familie of vrienden te gourmetten. Ons assortiment is daarop ingericht met wild- en visschotels en speciale gourmetpakketten voor kinderen', aldus de zegsvrouw


bron:distrifood
Dit artikel afdrukken