"Extra vers tot 2-04!" Sommige bedrijven hebben er geen zin in om een Amstelveens reclamebureau in te huren. Te duur en je kunt de kunst bovendien prima afkijken.

Het boerenei van kwetters.com, puur en vrij, wordt niet door een boer(in) gelegd, ook al staat er "direct van de boer" op. De dozen komen ook niet per trekker direct naar de AH. Het zijn ook meer dan twee kippen die verantwoordelijk zijn voor de leg. Via de site en google-maps kun je de kippenschuur van jouw ei in beeld krijgen. Maar, ach. De naam van het label is subliem ironisch: "Kakelgoud". Oftewel: neem de verpakking niet al te serieus.

Op dropverpakking van Venco zag ik overigens dat ze de receptuur ernstig verbeterd zouden hebben. De concurrent hield het bij dezelfde receptuur, maar had de verpakking drastisch aangepast aan de nieuwe tijd en vertelde dat op een geel vlakje: "nieuwe verpakking".Knagende vraag: is het aanbrengen van zo'n vlakje "nieuwe verpakking" al voldoende grond om te mogen spreken van "nieuwe verpakking"?

Het zou eenvoudig zijn om de legdatum verplicht op de eierdoos te laten zetten. Waarom gebeurt dat niet?


Dit artikel afdrukken