foto: richlegg
Vandaag en gisteren 2 boeiende entries op molblog.nl:
- Heineken verbiedt niet-Amerikanen om Heineken Light te drinken.
- gezondheid wordt de nieuwe marketingreligie volgens de reclamemakers van EuroRSCG en de onderzoekers van MARE.
Het eerste verklaart het drinkverbod van Heineken: het biertje blijkt niet te zzzui ... pardon, drinken, omdat er te weinig gerst in zit. Gerst zorgt nl. voor het karakteristieke bittertje van pils, maar ... zorgt ook voor de calorieën. En die zitten er nou juist niet in. De Amerikanen drinken het wel, want die missen het bittertje toch niet. Althans dat hoopt Heineken.
Bericht 2 is duidelijke taal: gezondheid is dé groeimarkt in food & drinks (zoals bekend: daar ben ik het helemaal mee eens, zowel als een goede én als een slechte zaak).
Daar ligt dus het begin van een nieuwe discussie: over het nieuwe huwelijk tussen juristen en marketeers en de uitwassen van allerlei gezonde producten, gepimpte of uitgeklede zoals het paardenpies-bier, zoals een Vlaming zou zeggen, dat Heineken Europeanen zélfs niet durft te laten proeven.
Overigens, kijk eens wat een compliment we als Europeanen impliciet van Heineken krijgen: wij hebben goede smaak!
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Haha, wij hebben goede smaak, nu Heineken nog!
Gezondheid is big business, en de marketeers beginnen nu slechts warm te draaien. Zeker als ik alle nieuws- en persberichten óver en ván Unilever van de afgelopen periode naast elkaar zet kan ik maar één ding concluderen, qua medicijnen regeert de farmaceutische industrie, en qua voeding regeert de voedingsindustrie. Er wordt ze vanaf de kant van de consumenten als vanaf de kant van de overheid geen strobreed in de weg gelegd.
Ik wacht met angst en beven af waar onze medeconsumenten als ratten van Hamelen naartoe gelokt worden, aan ons afvalligen de wellicht schone taak ze ook de andere kant van de wilde verhalen te laten lezen!
Enfin, al is het al wat later, ik wilde tóch nog even reageren vandaag. Mijn geliefde site is afgelopen nacht totaal onverwacht verhuisd naar een modernere omgeving, en toen ik vanochtend voor het eerst online ging was de hele layout één grote chaos. Inmiddels heb ik alles gelukkig weer op een rij, en meteen zélf ook maar een andere layout ontworpen. Morgen weer fanatiek verder met nieuws verzamelen!
Jacobus
Je nieuwe site is nu veel prettiger leesbaar door het nieuwe lettertype en de nwe spatiëring. En natuurlijk lekker sober op z'n V&GidM's: geen fratsen, wel inhoud.
Aan de content zal het zeker niet liggen: door je compilatie maak je op een heel inzichtelijke manier trends zichtbaar!
Dank voor de positieve woorden! Ik zat al even ernstig na te denken wat V&GidM's nu weer was, maar ik ben er gelukkig nét op tijd zelf achtergekomen :-)!
Sja, over goede smaak moet je blijven twisten.
Dit kan tegenwoordig op de Goede Smaak site: www.goedesmaak.com
Bestel hier ook de uitstekende charity wijn Chakana Wiphala.
Spam, spam, spam, lovely spam! Zullen we eens met zijn allen gaan kijken of op goedesmaak.com de commentaaroptie aan staat? Het schijnt dat reclame voor eigen toko daar meer dan welkom is.