Deze aanbieding komt van een groothandel, de Metro die in Nederland Makro heet. Daar kopen mensen met een pasje. Dat betekent dat ze meer of slimmer zijn dan anderen. Ze doen hun boodschappen niet gewoon bij de Jumbo of Albert Heijn, maar daar. Ze letten op de prijs en noemen de dingen bij hun naam. Het zijn ondernemers of mensen die met ondernemers mee naar binnen sluipen. Ook slim dus.

Niettemin besluit zo'n winkel dat z'n klanten nodig moeten worden opgevoed. Heeft u ooit een vis gezien met poten en lekkere billen om ham van te maken? Natuurlijk niet, want dan zouden ze wel uit zee zijn gekropen.

Maar u vergist zich. Heden is bij de Makro te koop: Ham van Zeeduivel.

De kop van het beest is zo lelijk dat je die zelden te zien krijgt. Daarom noemen we bij ons de staart naar het hele beest. Fransen noemen het stukje op de foto 'zeeduivelstaart'. Eigenlijk beter. Maar wat is in 's hemelsnaam de reden om een zeeduivelstaart een ham te laten worden?Ik denk dat we voortaan mogen kiezen tussen gewone zeeduivel en zeeduivel ham. De ene komt uit de ene doos en de andere uit de andere. Volgende week wordt de parmaham van zeeduivel geïntroduceerd.

Ziet u wel. U wist het niet. Zelfs de slimste consumenten zijn idioten die je alles kunt vertellen.




Dit artikel afdrukken