image Je kon erop wachten dat dit eens ging gebeuren. Ik heb in de jaren 90 al eens aangegeven dat dit een sublieme oplossing zou zijn. De gast vooruit laten betalen en dan laten eten wat hij/zij lekker vindt. Mijn idee was om de gasten meer te laten betalen dan ze zouden bestellen, zodat de gast geld zou terugkrijgen bij het weggaan. Een variant ziet in dezer dagen het licht. De naam: Etenstijd. Wie: De bekende supermarktfamilie Meurs

Waar:is gelegen aan de rand van Tilburg

Formule:
dinerarrangement zonder alcohol, per persoon € 22,-
dinerarrangement, incl 3 alcoholische cons., per pers. € 25,-
dinerarrangement voor kinderen t/m 2 jaar, per pers. gratis
dinerarrangement voor kinderen t/m 11 jaar, per pers. € 10,-
dinerarrangement voor senioren (65+), zonder alcohol € 20,-
dinerarrangement voor senioren (65+), incl 3 alcoholische cons., per pers. € 23,-

De kaart: Gasten kunnen op het gebied van eten en drinken zo’n beetje alles krijgen. Kangoeroe en krokodil, maar ook spareribs en saté. ‘Met deze formule richten we ons op alle doelgroepen, van chic tot casual. Voor de echte wijnliefhebber hebben we bijvoorbeeld een fles Petrus voor 750 euro op de kaart staan’, aldus Meurs.

Vanaf de opening begin april ontvangt Etenstijd 2500 gasten per week.

‘We willen dit concept in de toekomst ook op andere plaatsen van de grond tillen. Ik ben al benaderd door investeerders’, verklapt Jan Meurs senior in Misset Horeca, die eraan toevoegt dat veel collega-ondernemers een kijkje komen nemen bij Etenstijd. ‘We hebben vooral veel wok-Chinezen op bezoek gehad’.

Etenstijd is gevestigd in een nieuw pand met vijf etages. Het telt een oppervlakte van 1900 m2 . De filosofie van de familie Meurs is om uit te gaan van de wensen van de gasten die kwaliteit, sfeer en beleving willen tegen betaalbare prijzen.

Ik ben ervan overtuigd dat dit concept aanslaat bij de grote groep mensen die niet al te vaak meer uit eten kunnen vanwege de hoge rekeningen die je tegenwoordig gepresenteerd krijgt.
Niet dat die bedragen onterecht zijn overigens, kwaliteit heeft nu eenmaal zijn prijskaartje.

Of de wijnliefhebber, gastronoom of de culinair geïnteresserde eter zich hier happy zal voelen is niet alleen een kwestie van de juiste producten in huis hebben, zoals die ene fles Petrus. Het zal staan en vallen bij de uitvoerende werkzaamheden van het personeel op de werkvloer!
Hoewel ik verwacht dat Dhr. Meurs niet echt op deze groep zal zitten wachten.

De opzet zal zoiets als een buffetstijl zijn, wellicht in de stijl van 'La Place' waar de gasten hun gerechten kunnen afhalen. Immers hoe kun je ander die mensenmassa tevreden stellen? Het gehele concept is goed doordacht. De inrichting ziet er warm en gezellig uit. Ook kun je als vaste gast kun je bijvoorbeeld ook je muziekvoorkeur opgeven, waar men zich zoveel mogelijk aan zal trachten te houden. Of dit gaat werken is maar zeer de vraag, maar de suggestie geeft het idee dat je rekening met je gast houdt. Moet zeggen dat ik wel zeer nieuwsgierig ben naar de uitvoering.

bron: misset
Dit artikel afdrukken