Onmiskenbaar foldertjesproza in folder nr. 12 van Lidl:

image

Dat 'hele, gefileerde forel in praktische aluminium schaal. Bereidingsklaar' intrigeert. Kennelijk zwemmen deze forellen gefileerd rond en kunnen ze daarom heel blijven.

Op dezelfde pagina introduceert Lidl de diepvriesproducten: Trawlic, La Caldera, Ocean Trader, de kwaliteitsmerken van Lidl, met daaronder een briesje van verse golven. De vangst van de dag, hoe kan het anders, maar tegen Lidl-prijzen:

image


Het menu van de dag is het menu van vandaag. De soep van de dag (met bouillon van gisteren) is de soep van vandaag. De vangst van de dag is de vis die vandaag werd opgehengeld. Of hooguit gisteren, zoals de verse vis die de Wieringer vissers uit Den Oever vanaf eind maart elke zaterdag op de afslag rechtstreeks aan de consument verkopen. Op vrijdag gevangen, op zaterdagochtend desgewenst voor je schoongemaakt of gefileerd en 's avonds op je bord.

Natuurlijk klopt het wat Lidl beweert. Elke vangst is een vangst van die ene allang weer voorbije dag. Maar de suggestie van vers, en dus van vandaag's vandaag, is onmiskenbaar. Net als bij versgeperst sinaasappelsap of versgesneden vleeswaar. Vers is niet zo fris als het lijkt. Gelukkig is de vangst van de dag van de Lidl wel versingevroren, dat dan weer wel.

Neemt de consument van morgen, net als bij ambachtelijk, genoegen met slechts een verssuggestie?
Dit artikel afdrukken