Wij hebben foodwatch, de Keuringsdienst van Waarde, Wakker Dier en nog een reeks andere mediagenieke publieksvertrouwelingen die onthullen hoe de wereld volgens hen in elkaar steekt. In de VS heb je Food Babe.
Food Babe haalde in Europa eerst The Financial Times, daarna De Morgen, en gistermorgen de Volkskrant. Achter Food Babe zit de voormalig consultant Vani Hari die grote bedrijven op de knieën kreeg met een simpel blog en 300.000 bezoekers.
Bier
Omdat haar man van bier houdt wilde ze weten wat er in Budweiser Bier zit. Van de Amerikaanse wet mogen in bier naast water, gerst, gist en hop wettelijk immers ook andere stoffen voorkomen die niet op het etiket hoeven te worden vermeld. Vani legt het uit:
Ze heeft 300.000 lezers en kreeg binnen een dag 43.000 handtekeningen. Anheuser-Busch en Miller-Coors maakten afgelopen week bekend dat ze met hun ingrediëntenlijst zouden komen. Ze won dus. Zoals ze al meer zaken won: ze legde onder meer bloot dat de 'OK' fastfood keten Chipotle niet zo OK was als het bedrijf voorwendt. Daarnaast lichtte ze consumenten - net als de Keuringsdienst - voor over bevergeil.
Nieuw fenomeen
De kranten wijzen op de kracht van sociale media als veranderaars van de grote merken. Vani is een aardige en mooie vrouw.
Wij hebben onze de Keuringsdienst, foodwatch, Radar, Kassa, Zembla en Wakker Dier. De kranten lijken echter onder de indruk van een nieuw fenomeen.
Zou een Vani hier iets toevoegen? Zo ja, wat?
Fotodcredits: Food Babe, uitsnede
Dit artikel afdrukken
Bier
Omdat haar man van bier houdt wilde ze weten wat er in Budweiser Bier zit. Van de Amerikaanse wet mogen in bier naast water, gerst, gist en hop wettelijk immers ook andere stoffen voorkomen die niet op het etiket hoeven te worden vermeld. Vani legt het uit:
Ze heeft 300.000 lezers en kreeg binnen een dag 43.000 handtekeningen. Anheuser-Busch en Miller-Coors maakten afgelopen week bekend dat ze met hun ingrediëntenlijst zouden komen. Ze won dus. Zoals ze al meer zaken won: ze legde onder meer bloot dat de 'OK' fastfood keten Chipotle niet zo OK was als het bedrijf voorwendt. Daarnaast lichtte ze consumenten - net als de Keuringsdienst - voor over bevergeil.
Nieuw fenomeen
De kranten wijzen op de kracht van sociale media als veranderaars van de grote merken. Vani is een aardige en mooie vrouw.
Wij hebben onze de Keuringsdienst, foodwatch, Radar, Kassa, Zembla en Wakker Dier. De kranten lijken echter onder de indruk van een nieuw fenomeen.
Zou een Vani hier iets toevoegen? Zo ja, wat?
Fotodcredits: Food Babe, uitsnede
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Hier is ze hoor!: CookingDo , ik houd gewoon zelf van bier, dat is nog veel leuker...
Jaja, Dorien. Maar dan krijg je m ook recht op de stip en voor open doel: waarom schrijven de kranten niet over jou maar wel over deze Babe, terwijl het bij ons barst van de echte en als journalist vermomde voedselactivisten?
#Dorien,
Leuk opgezette site met heel veel veronderstellingen.
1 wil ik je er terug geven.
Je zegt koop lokaal scheelt transport enzo.
Verderop ga naar de producent... per fiets mag ik aannemen want als dat met die SUV gebeurt.
Voelt het wellicht heel goed maar gaat er iets vreselijk fout...
En zolang die elektrische auto opgeladen wordt met stroom uit bruinkool.....
Kromme tenen krijg ik van je site bij je do´s and don´ts.
Idee fantastisch.
Uitvoering matig.
En ja ik ben het direct met je eens; O wat is het complex om het goed te doen voor planeet. Maar ja dat is wel de realiteit voor CO2....
Dankje Jeroen. Op de fiets heb ik toegevoegd. De bronvermeldingen heb ik verbeterd, was inderdaad n beetje chaos. Hyperlinks volgen nog.
Wat bedoel je met "veel veronderstellingen"? Ten aanzien van kennis van lezers? Of ten aanzien van productiemethoden bv.?
Vlees; 4kg wordt 1 kg. je specifieert dat niet verder uit. Voor mij zit je op een veel te hoog niveau en wordt veel te veel op een hoop geveegd.
In het jaarverslag Maatschappelijk jaarverslag van agrifirm ( zo'n grote veevoer importeur) staat dit keurig vermeld.
Komt eerdaags ook een blog van mij uit die hiernaar verwijst..
ik verwijs naar pagina 10 hoofdstuk 3,7 met tabel
en
pagina 12 Feedmile and landuse.
Je kan en mag "vlees" niet op 1 hoop schuiven!!