De Nederlandse Zuivelorganisatie organiseert op 5 mei de Nederlandse editie van het symposium 'Milk, nutritious by nature'.
Het programma bestaat uit diverse lezingen, een presentatie en een slotdebat. Het symposium is gratis toegankelijk.
Sprekers:
-Welkom - Drs Eveline Brandt, chair and moderator
- Lezing: The importance of (dairy) protein in rehabilitation and maintenance of muscle. Prof Mette Hansen, Aarhus University, Denmark
- Lezing: The effects of dairy consumption on nutrient intakes and risk of chronic disease. Dr Beth Rice, Dairy Research Institute, USA
- Lezing: Consumer information and education with respect to healthy eating. Prof Wim Verbeke, Ghent University, Belgium
Voorafgaand aan het afsluitende debat wordt een korte presentatie gegeven over sociale marketing. In het debat zelf gaan voedings en communicatiedeskundigen uit Nederland met elkaar in discussie over het beïnvloeden van gezond consumptiegedrag en de rol die sociale marketing daarbij kan spelen. Consumenten blijken veel te weten over voeding en gezond eten, maar brengen dat nog niet in praktijk.
- Presentatie: Sociale marketing: verleiden tot gezonder leven! Jacqueline Vink (Schuttelaar & Partners)
- Debat: Hoe verkoop je de simpele boodschap van gezond eten. Deelnemers: onder andere Dick Veerman (Foodlog), Wim Verbeke (Gent Universiteit) en Jacqueline Vink (Schuttelaar & Partners), moderator: Eveline Brandt
Het symposium maakt deel uit van de “Milk, Nutritious by Nature” informatie campagne waar 7 Europese landen actief aan deelnemen: België, Denemarken, Frankrijk, Ierland, Noord-Ierland, Nederland en Oostenrijk. The European Milk Forum is de drijvende NGO achter de campagne.
Meer informatie over het programma vindt u hier.
Dit artikel afdrukken
Sprekers:
-Welkom - Drs Eveline Brandt, chair and moderator
- Lezing: The importance of (dairy) protein in rehabilitation and maintenance of muscle. Prof Mette Hansen, Aarhus University, Denmark
- Lezing: The effects of dairy consumption on nutrient intakes and risk of chronic disease. Dr Beth Rice, Dairy Research Institute, USA
- Lezing: Consumer information and education with respect to healthy eating. Prof Wim Verbeke, Ghent University, Belgium
Voorafgaand aan het afsluitende debat wordt een korte presentatie gegeven over sociale marketing. In het debat zelf gaan voedings en communicatiedeskundigen uit Nederland met elkaar in discussie over het beïnvloeden van gezond consumptiegedrag en de rol die sociale marketing daarbij kan spelen. Consumenten blijken veel te weten over voeding en gezond eten, maar brengen dat nog niet in praktijk.
- Presentatie: Sociale marketing: verleiden tot gezonder leven! Jacqueline Vink (Schuttelaar & Partners)
- Debat: Hoe verkoop je de simpele boodschap van gezond eten. Deelnemers: onder andere Dick Veerman (Foodlog), Wim Verbeke (Gent Universiteit) en Jacqueline Vink (Schuttelaar & Partners), moderator: Eveline Brandt
Het symposium maakt deel uit van de “Milk, Nutritious by Nature” informatie campagne waar 7 Europese landen actief aan deelnemen: België, Denemarken, Frankrijk, Ierland, Noord-Ierland, Nederland en Oostenrijk. The European Milk Forum is de drijvende NGO achter de campagne.
Meer informatie over het programma vindt u hier.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 4 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 4 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog