Begin maar vast. Wa's da - duurzaamheid?
Dit zakkie vertoon ik. Als giga probleem.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
En dan nu dit bericht. Nieuw huismerk van AH: Puur en eerlijk!
Is dat duurzaam?
http://www.distrifood.nl/web/Nieuws/Formules/Formules-artikel-pagina/Huismerk-AH-heet-Puur-en-Eerlijk.htm
Het is de tijd om het woord duurzaam te gebruiken als anker om de verandering in te zetten. Dat het woord weer verdwijnt omdat we de koers hebben gevonden is een logisch gevolg. En Willem, market getting duurzamer doen moet in je genen zitten. Zolang het door de driver economie wordt gevoed zijn we er nog niet. Hiervoor zal een nieuwe lichting marketeers te voorschijn moeten komen met nieuwe paradigma's die over pak weg 100 jaar ook weer achterhaald blijken;-)
Wordt het verdorie niet eens tijd om de versimpeling van de nederlandse taal, door alles te proberen te forceren naar nog slecht één politiek-correct verantwoord adjectief, nl. duurzaam, af te stoppen ?
Of moeten we straks ook 'duurzaam' neuspeuteren. Het gebruik van dat adjectief neemt bizarre vormen aan.
Bernhard,
Vraag wordt: wat is een duurzame marketeer?
Zo Dick, daar was ik dan ook op jouw blog. Toch ook behoefte even terug te kijken op de meeting over duurzaamheid van gisteren. Ik heb net jouw stukkie gelezen dat je me aanraadde uit Adformatie en je hebt gelijk.... jouw handschrift is echt niet te lezen;-)Hopelijk wel het juiste stuk tekst gevonden.
Vanuit de net gelezen tekst ga ik mee met de gedachtenlijn van jou:
"Mijn hypothese: omdat de marketeer zich niet verdiept in het product zelf."
Hmmm... spreekt mij aan. Hier raken we marketing en duurzaamheid. Mijn mening is dat klassieke marketing zich richt op economie met als doel groei in omzet of marge te realiseren. Lijkt doel van laatste spreker van gisteren met hogere facturen. Dit is een eenzijdige benadering die alleen gerealiseerd kan worden door te profiteren van de stakeholders. Het gaat dus ten koste van en is korte termijn denken. Shareholders bevredigen dus. We zitten nu in de zoektocht van de juiste balans tussen people, planet en profit. Ik vond de bijdrage van Albron hierin pragmatisch; gewoon beginnen, leren en verbeteren. Het wordt daarmee haalbaar omdat de continuiteit van een bedrijf hoe dan ook gegarandeerd moet worden. Met geitenwollensokkenideologie om de lat meteen te hoog te leggen komen we er niet. Ik denk dat de eerste fase in dit pad bewustwording bij de consument van wat goed eten is, echte smaken zijn en weer beleving krijgen rondom productieprocessen zodat we anders gaan kijken en denken over ons voedsel. TV programma's als "keuringsdienst van waarde" en "klootwijk aan zee" zijn hierin uitstekende populaire niet moraliserende juweeltjes.
Ik ben erg benieuwd wat marketeers gaan doen; doorgaan met pure economisch gerichte proposities of proposities die zichtbaar maken dat wij als mens weer terug willen naar de bron van ons mens zijn. Echte smaken, echte verhalen en echte beleving rondom voedsel. We kunnen wat dat betreft nog een hoop leren van de Italianen met hun liefde voor echte smaken en hun bereidheid om een goede prijs te betalen voor echt voedsel.