Begin maar vast. Wa's da - duurzaamheid?
Dit zakkie vertoon ik. Als giga probleem.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 4 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 4 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Hey Dick,
daar is het zakje. Ik heb hem in ieder geval al gespot op Landgoed Mariënwaerdt en Kasteel Groeneveld; erg opvallend. Dit is trouwens al langer aan de gang in Amerika; met name rond Kosher, bijvoorbeeld bij Newman's own.
Daarom ben ik zo blij dat dit zakje uit de VS op m'n scanner belandde. Het is ons voorland: de gelogoiseerde duurzame wereld, waar we plakkertjes verzamelen om ons duurzaam te noemen zonder ons te realiseren dat het over de definities en betekenis daarvan moet gaan.
Dus marketeers, u weet het vast: duurzaam is gewoon voldoen aan een zo groot mogelijke collectie normpjes. Of dat zinvol is maakt geen fluit uit, want dat begrijpt toch niemand.
Het leger aan opstellers van arbitriare normen staat klaar om ze u te verkopen en er ook een baantje in te vinden. Is dat nou wat we moeten willen?
Als je aan marketeers vraagt wat duurzaamheid is, zouden ze misschien kunnen antwoorden: een verkoopmiddel?
"Dick Veerman van Foodlog.nl maakt het begrip duurzame voeding concreet. Hij wijst voedingsproducenten erop dat er keuzes gemaakt moeten worden en dat je moet kunnen uitleggen waarom een product duurzaam is. "
Ik was onlangs in een kantine van ambtenaren. Duurzaam betekende dat de ambtenaar naast reguliere plakjes bewust biologische kaas etc. ook kon kiezen voor een expliciet duurzame warme hap bij een speciale counter. Of het geheel van de kantine ook duurzaam is, was niet bekend.
Uiteindelijk zal je toch moeten gaan rekenen en niet alleen symbolisch duurzaam moeten zijn. Inderdaad, uitleg kunnen vragen.
Ik ben benieuwd naar je verhaal vanmiddag.
Arjen