Nederland heeft een waterprins. De Engelsen hebben een heuse marketingprins! Sainsbury’s, een van de grootste Engelse supermarkten, is blij met de hulp van Prins Charles. Als gevolg van een door hem gesteund onderzoek naar de effecten van voedingstherapie, zijn de verkopen van cranberries, granaatappel (volgens overtuigde natuurvoedingsmensen goed voor het hart), citroen en gember enorm gestegen.
Deze en andere vruchten worden gebruikt in preventieve voedingstherapie, gericht op het voorkomen van ziekten en het fitter maken en houden van mensen.
Sainsbury's laat weten dat de verkopen van cranberries met 67% zijn gestegen. Het groeipercentage van granaatappelen bedroeg zelfs 79%.

Het rapport van de Prins van Wales laat zien dat het gezondheidsbeleid meer aandacht moet geven aan preventieve geneeskunde in de vom van voedingstherapie. Een woordvoerder van Charles laat weten dat hij er een op feiten gestoeld debat over de kracht van een integrale (lees: holistische) benadering ten aanzien van gezondheid mee wil stimuleren. Een en ander om het beste te halen uit een combinatie van reguliere en complementaire geneeskunde.

Sainsbury's vaart er onderwijl prima bij. Het bedrijf stelt ervan overtuigd te zijn dat het door de Zijne Koninklijke Hoogheid gesponsorde onderzoek heeft bijgedragen aan de verkoopcijfers door consumenten ervan te overtuigen dat natuurlijke ‘medicijnen’ waarschijnlijk echt heel goed werken.

Bron: Nutra Ingredients
Dit artikel afdrukken