De Britse super Tesco´s zet in Zuid-Korea fors in op virtueel boodschappen doen. Dat kon al op reis via het metrostation op weg van kantoor naar huis en omgekeerd. Nu kan het ook tijdens het wachten op de bus.
Tesco's exploiteert al virtuele supermakten in metrostations. De Levensmiddelenkrant schrijft:
Met sinds april bijna een miljoen downloads, staat de app op nummer één van de winkelapplicaties. De virtuele winkels lijken vooral de 20 tot 30-jarigen aan te trekken. Er zullen daarom in de buurt van universiteiten en andere drukke voetgangersgebieden nieuwe winkels worden geopend.
Zien we dit binnenkort ook in Londen of zelfs in Amsterdam?
Tesco's verklaart dit winkelconcept voorlopig niet naar Europa te zullen halen. In Azië vinden grote technologisch ontwikkelingen plaats. Daar moet je testen, vindt het bedrijf.
Europa loopt achter, zo mag de conclusie luiden. Ook Ahold kiest ervoor de ontwikkeling van high tech winkelen buiten Europa te doen.
Fotocredits en bron: Levensmiddelenkrant
Dit artikel afdrukken
Met sinds april bijna een miljoen downloads, staat de app op nummer één van de winkelapplicaties. De virtuele winkels lijken vooral de 20 tot 30-jarigen aan te trekken. Er zullen daarom in de buurt van universiteiten en andere drukke voetgangersgebieden nieuwe winkels worden geopend.
Zien we dit binnenkort ook in Londen of zelfs in Amsterdam?
Tesco's verklaart dit winkelconcept voorlopig niet naar Europa te zullen halen. In Azië vinden grote technologisch ontwikkelingen plaats. Daar moet je testen, vindt het bedrijf.
Europa loopt achter, zo mag de conclusie luiden. Ook Ahold kiest ervoor de ontwikkeling van high tech winkelen buiten Europa te doen.
Fotocredits en bron: Levensmiddelenkrant
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Tja, dit lijkt een teken dat we ingehaald worden. Zorgelijk. Maar helemaal verbazen doet het me niet, als je ziet hoeveel 'maaren' de meeste food- en retailbedrijven opgooien bij interessante, innovatieve ideeen. Het zegt wat over ons innovatie- en ondernemersvermogen, en die is tanende in vergelijking tot het Oosten. Hoewel de meeste ogen op China en Japan gericht zijn, is de derde economie van Azie 'Korea' sterk in opkomst. Zeker in food. Ze hebben een heel eigen food cultuur en zijn erg vindingrijk. Daarom ga ik er binnenkort een kijkje nemen om meer inspiratie op te doen.