Zal het aflopen zoals Vrumona bij Albert Heijn - op hangende pootjes? Of komen er volksacties op straat - 'wij willen Beemster'?
Boeren zijn blij met de actie van Beemster en roepen op tot solidariteit. De kaasmakers van de oude coöperatie Beemster hebben net zo'n mooie advertentie gemaakt als Vrumona toen AH hun
Godverdomme, waarom gaan we de straat eigenlijk niet op? Tis nog nooit vertoond in Nederland. Als we het doen komen we op TV. En daar doen hele volksstammen wel alles voor.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 4 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 4 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Goedemorgen Nederland liet vanmorgen een vrouwelijke medewerker van Beemster Kaas aan het woord die zei dat liefhebbers van Beemster kaas ook via internet hun kaas konden bestellen. Om keurig objectief te blijven zei Sven Kockelman als 'afsluiter' dat er ook andere kazen verkrijgbaar zijn in supers zoals b.v. Gouda, etc. Wat een klap in het gezicht deelde die Kockelman daar eventjes uit. Boven alles 'correct' blijven. Zo'n afsluiter hoeft toch niet? Het gaat om nieuws.
Moet het per se Den Haag zijn? Kan het niet vrijdagmiddag, Kasteel Groeneveld, presentatie heirloomschaap. Zijn er al veel mensen die het begrijpen. Kunnen wel nog wat mensen bij!
Ow, wordt er dan een modern ouderwets schaap onthuld, terwijl onze laatste fatsoenlijke kaasproductie van enige volume in het geding is? Ik hoop dat je m'n ironie begrijpt.
Misschien moet je de schapen suggeren te verkassen naar een plek waar ze opvallen en er een Beemsteractie van maken. Fransen zouden dat op een snelweg doen. Dat is heel effectief: je hebt nauwelijks mensen nodig en het komt geheid op TV, in de krant en op de radio.
Dick, wij hoeven de straat niet op om te protesteren. Laten we gewoon kaas kopen in goede kaaswinkels en wat meer betalen voor dat pondje kaas. If you pay peanuts, you get peanuts.
Is er meer aan de hand? Citaat van retail actueel over de nieuwe merknaam Beemster 30+ (ipv light):
"Per september 2009 wordt Beemster 30+ ondersteund met een uitgebreide campagne. Er zijn tv-commercials, sampling en demonstraties op de winkelvloer. Verder bezoekt de buitendienst verkooplocaties en duikt de kaas op in uitzendingen van Goede Tijden, Slechte Tijden en RTL Boulevard.
Ook sponsort Beemster 30+ een nieuw programma van RTL 5. Tijdens een on pack-actie maken deelnemers 30 dagen lang kans op een Johnny Loco-fiets en krijgen ze 30% korting op de producten uit de Beemsterwebshop. "
Geeft een toch al machtige inkooporganisatie nog wat extra handvatten.