Dat zei Vrumona gisteren in de kranten nu AH kennelijk niet genoeg wil betalen voor de frisse drankjes van de Bunnikse bottelaar. Vrumona lost het origineel op: ga naar de Jumbo, de C1000, SuperdeBoer en al die anderen.

Maar het is ook lullig. Straks moeten de klanten weer terug naar AH. Logisch, want AH stevent af op 40% van de markt en heeft de facto geen concurrenten meer. Door zijn volume kan het bedrijf van Dick Boer de markt volkomen beheersen.

Als je het nou een beetje creatief doordenkt, zou je zeggen: waarom kiezen merken niet hun eigen supers?
Tis natuurlijk even slikken, maar dat wordt een steeds grotere AH ook. Lood om oudijzer dus, terwijl echt verschillende supers weer zouden kunnen zorgen voor duidelijke keuzen.Tis maar een ideetje. Nu doet iedereen AH na. Iedereen heeft inmiddels z'n eigen versie van Excellent en de rest van het assortiment. Dezelfde aanbiedingen. AH lacht zich het apenzuur, want Albert heeft het volume en dus de leukste marge. Altijd. Er valt niet te winnen. Vrumona laat het al zien.
Tuurlijk keren ze weer terug bij AH. Die heeft immers 40% van hun volume. Dom.
Aan wie ligt het nou? Want geef AH 'ns ongelijk.




image
Dit artikel afdrukken