Sinds enkele maanden is foodlog.nl in gesprek met partijen die het doel van foodlog.nl - het publiek de gelegenheid geven kritischer te worden op eten, hoe het gemaakt wordt en erover gecommuniceerd wordt - onderschrijven.
Het doet de redactie van foodlog.nl dan ook plezier aan te kunnen kondigen dat Campina, Vion, C1000, Lu, Sara Lee, Rabobank en DSM foodlog.nl met ingang van 1 november zullen sponsoren voor een bedrag van 25.000 euro elk per jaar. De bedrijven hechten eraan dat de kritische geest van foodlog.nl zich verder kan ontwikkelen en hen scherp houdt. Ze zijn van mening dat het oude adverteren zijn langste tijd heeft gehad en hun bedrijven hun maatschappelijke verantwoordelijkheid moeten nemen door het kritische debat over voeding aan te gaan en van daaruit nieuwe, open en inhoudelijke communicatievormen met het publiek moeten ontwikkelen.
- foodlog.nl blijft doen wat het altijd al deed: kritisch zijn op eten, de manier waarop het gemaakt wordt en daarover gecommuniceerd wordt
- de redactie is volkomen vrij in zijn onderwerpskeuze en de behandeling daarvan
- discussies zullen altijd feitelijk en op argumenten gebaseerd moeten zijn; onterechte beelden moeten worden gecorrigeerd nadat gebleken is dat ze onjuist zijn
- de bedrijven zullen als participant deelnemen om hun kant van de zaak toe te lichten en hun werkelijkheid te kunnen laten zien
De contracten worden vooralsnog voor de periode van een jaar aangegaan. De redactie van foodlog.nl en Campina, Vion, C1000, Sara Lee, Rabobank en DSM hebben vertrouwen in de ontwikkeling van nieuwe en spannende vormen van communicatie tussen het publiek en hun bedrijven.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
175.000 euro, per jaar, al wilde plannen om het te besteden? 4 parttimers en een website en het is nog niet op (en die website kan over meerdere jaren worden afgeschreven neem ik aan).
Ik ben benieuwd hoe dat gaat met die onafhankelijkheid. Uiteindelijk blijft het "Wie betaald bepaald", hoe je het wendt of keert. Maar toch gefeliciteerd met deze deal!
proficiat, beter een sponsorcontract met de producenten, dan van een zogenaamde 'goede doelen' organisatie.
een dialoog met de eersten is m.i. veel belangrijker, effectiever en interessanter.
bewijst ook dat ge als kritische proffesional gezien wordt, en niet als food-activist
(dick, vraag nu eens aan die mannen van C1000 waarom ze varkensvet in een typisch noordafrikaans 'halal' klinkend product als Merquez doen !?)
Ik mis Unilever in het rijtje...
Hoe kunnen we anders bewust kiezen welk onterecht beeld onjuist is?
M.a.w. ik neem bovenstaand persbericht maar met een pondje grove korrels zout... ;-)
Gefeliciteerd, dat is verrassend veel geld.
Betekent dit nu dat de lezer eindelijk een rss-feed kan verwachten die het volledige bericht weergeeft? (En elk bericht keurig eenmaal weergeeft.) Of blijft dit te begrotelijk?