'Eet frites zonder saus of kies een saus met weinig calorieen', luidt het algemene advies van het Voedingscentrum. Daarmee stoot het eerlijke fastfoodondernemers brood uit de mond. De Snackkoerier geeft in een adviesartikel dan ook het tegendraadse advies om sauzen flink te pushen en biedt zelfs een sauzenwinstmodule ter illustratie. Terecht lijkt mij. Friet met mayonaise is lekker. Misschien niet elke dag, zoals Gouda's Glorie (foto) wil. Maar wat lekkerder is, is veel gezonder (Diny Schouten).
"Sauzen zijn voor snackbars omzetmakers nummer twee. Saus is derhalve een winstbrenger. Maak hier optimaal gebruik van door actief sauzen te verkopen en de prijs ervan te verhogen. Vraag structureel welke saus uw gast bij zijn snack of frites wil (en dus niet OF hij een saus wil, want daar gaat u gewoon vanuit). Adviseer daarbij met name speciaalsauzen. Deze sauzen werken onderscheidend en verhogen de omzet.
Blijf varieren met aantrekkelijke combinaties tussen frituurwaar en speciaalsauzen. Dit geeft uw organisatie een innovatief karakter. Verbeter uw verkoopkunde en verhoog het rendement door een cursus te volgen bij de Stichting Hoger Rendement Horeca (0348-489481).
Bereken uw winst op sauzen
Durf geld te vragen voor sauzen. Met name voor speciaalsauzen. Tweederde van de consumenten geeft aan geen actie te ondernemen bij een prijsverhoging. Een kwart zegt de verhoging niet eens te merken. Aldus onderzoek van Siebenheller & Partners.
De consument heeft steeds meer een voorkeur voor saus met een ietwat zoetere smaak. Leveranciers spelen hier op in door het aanbieden van zoete fritessaus.
Bron: Snackkoerier
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 4 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 4 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
@ Wouter bekent verhaal, maar ik heb toch wat moeite met die zoetere sausen. Dat is geheel onnodig... door de sauzen zoeter te maken infantilliseren we de gebruikers met snelle tred.
De omzet is hiervan niet afhankelijk, zoals al geschreven staat door SHR.
Ik heb hier ook als rendamentor voor gewerkt, en wil je een geheimpje verklappen, het is nooit alleen maar een dingetje, het is de som van het totaal wat het rendament signifikant doet stijgen.....
@ Ailko, niet nieuw, maar wel verfrissend om een bericht te lezen zonder verwijzing naar de al dan niet bestaande gezondheidstrend. Dit terwijl snackbars de sigarenwinkels van dit moment zijn.
Heet dat echt zo, Rendamentor? Mooi bedachte titel!
Jawel, rendamentor!
Als ze nou slim zijn helpen ze de snackbarman met een prachtig argument: we hebben K..sauzen en deze nieuwe waarin de omega-3 en omega-6 vetzuren balans net zo goed is als die in Blue Band Idee en veeeeeel beter dan met de Fridéale die je thuis eet (want snackbars kunnen die smakeloze frites wel zo bakken dat die minder vet is en die saus maakt hem wél lekker). Ga dus rustig iedere dag naar de snackbar om frites met saus te eten. Warm aanbevolen door het Voedingscentrum!
En die dan met veel tamtam speciaal in opdracht laten maken natuurlijk door de firma U te R. Dan zou echt niemand het meer begrijpen, maar wel geloven. Ik denk dat het zelfs de VC-jaarprijs Goede Voeding 2007 zou kunnen winnen.
Het is maar hoe tegendraads je iets maakt ;-)
"Ietwat zoeter". Bweurk.