Over tien jaar zal de consument wezenlijk anders boodschappen doen. De levensmiddelensector maakt een historische slag naar vermaatschappelijking van assortiment en bedrijfsvoering en komt in een andere, volwassener fase terecht. Het is zaak de consument mee te nemen in een nieuw, betekenisvol verhaal…

Op dinsdag 4 juni a.s. gaan we met een nieuw initiatief handen en voeten geven aan dat verhaal. Even voorstellen: Foodpolicy’s Outbreak. Een jaarlijks terugkerend kwaliteitscongres met als afzender het bekende netwerk Foodpolicy NL, tot stand gebracht in samenwerking met het gerenommeerde bureau Blonk Consultants en het vakblad FoodPersonality.

De naam zegt het al: met het Outbreak-congres breekt Foodpolicy NL als het ware één keer per jaar uit de beslotenheid van het netwerk. De bedoeling daarvan is om antwoord te vinden op concrete vragen die bij veel branchegenoten leven. Welke maatschappelijke thema’s zijn voor mijn bedrijf van belang, wat betekent dat voor mijn corporate identity, hoe vermarkt ik mijn maatschappelijke meerwaarde en hoe vertaal ik die in een hogere marge? Vragen die voor iedere foodmanager van belang zijn, of die nu werkt in marketing of verkoop, formulemanagement of inkoop, communicatie of duurzaamheidsmanagement.

Foodpolicy’s Outbreak verbindt grote maatschappelijke kwesties met kansen voor de foodbranche en zoekt daarbij altijd naar praktische handvatten. We gaan het hebben over duurzaamheid, over gezondheid, milieu, dierenwelzijn en mensenrechten. Maar het zal ook gaan over allochtoon assortiment, tweedeling in de samenleving, social media, nieuwe technologie en formulebeleid. Want op al die gebieden zijn belangrijke ontwikkelingen gaande, met grote implicaties voor de foodbranche.

Maatschappelijke ontwikkelingen vertalen in commerciële kansen: daar gaat het om als je succesvol wilt zijn. FoodPersonality is verheugd dit innovatieve, spraakmakende congres te kunnen begeleiden. We hopen u op 4 juni - midden in een hopelijk zonnig voorjaar - in groten getale te mogen begroeten. Een nieuwe lente, een nieuw geluid!

Wanneer: 4 juni 2013
Waar: Maitlandtheater Landgoed de Horst, Driebergen
Kosten: € 595,- Leden van Foodpolicy NL krijgen een korting van 100 Euro en betalen € 495,-. Leden van Young Foodpolicy betalen € 295,-.
Programma: www.foodpolicy-outbreak.nl
Inschrijven: via deze link
Dit artikel afdrukken