Heb je een passie voor voedsel? Dan voorziet de organisatie van een reeks debatten jou – marketeer, ondernemer of foodprofessional – graag van de nodige KAUWKOST. Een prikkelende reeks debatten die je uitdaagt je ideeën en opvattingen over voedsel, marketing en communicatie eens stevig te herkauwen.

De drie debatten nemen je mee door de keten: van boer, via markt naar de consument. Elk debat trapt af met koplopers uit de sector. Zij delen hun verhaal, passie en dilemma. Dit dilemma vormt de basis voor een scherp debat en een stevig portie kauwkost.

Waar en hoe
De drie debatten vinden plaats op 30 juni, 8 september en 10 november.
Aanmelden voor de debatten kan via een mail naar kauwkost@heldergroen.nl. Laat weten bij welke debatten je aanwezig wilt zijn en of je vooraf – om 18:30- een hapje mee kauwt. Er is een beperkt aantal plaatsen, 3 weken voor aanvang krijg je de definitieve bevestiging.
Alle debatten vinden plaats bij Heldergroen in Haarlem. Het bureau is gevestigd aan het F.B. Koenplein 1, 2031 VW Haarlem en zowel per auto als OV (op loopafstand van NS-station Haarlem) goed bereikbaar. Houd voor meer informatie de website in de gaten.

10 november, debat 3: De Consument – media: vriend of vijand?
Media beïnvloeden volop ons koop- en eetgedrag. Online media is niet meer weg te denken. Wat is de impact van deze media op het eetgedrag van de consument? Waar liggen uitdagingen en kansen voor de producent?
Charlotte Linnebank van Questionmark gelooft in radicale transparantie als middel om de voedselketen te verduurzamen. Zij vertelt hoe Questionmark technologie inzet om transparantie te bewerkstelligen. Dick Veerman van scherp en zinnig discussieplatform Foodlog daagt lezer en luisteraar maar wat graag uit. Ook vanavond heeft hij een aantal prikkelende stellingen voor je in petto!

Op 30 juni was debat 1: Bio Boeren – must of mythe?
Sprekers: Frank Verhoeven (Boerenverstand) en Krispijn van den Dries van BioRomeo.
Op 8 september was debat 2: De Afzetmarkt – out of the box
Sprekers: Willem Treep (Willem & Drees), Jack Stroeken (Beebox) en David Klingen (Ghee Easy)

Fotocredits: ‘Kauwkost’ Slow Food Haarlem via Facebook
Dit artikel afdrukken