Volgens boerenblad De Boerderij richt de campagne zich inmiddels tegen 'mega' en niet tegen boeren. Woordvoerster Estera Waas van 'We zijn het mega zat' zegt dat de organisatie meer oog heeft voor het feit dat boeren alleen kunnen overleven door hun bedrijven op te schalen. "Ook gezinsbedrijven zijn de dupe. Zij kunnen het hoofd niet boven water houden en worden gedwongen te stoppen of sterk uit te breiden', zegt Waas. Toch mag dat volgens de organisatoren geen reden zijn om door te gaan met 'mega'. 'Het hele landbouwbeleid moet op de schop', zegt ze. Dieren moeten naar buiten kunnen en zogenaamd 'soorteigen gedrag' kunnen vertonen.

De manifestatie wordt o.m. ondersteund door de Partij voor de Dieren, de SP, de PvdA en GroenLinks.

Op de vraag hoe Nederlandse varkens- en kippenboeren economisch kunnen overleven is nog geen antwoord. In het digitale blad Boerenbusiness wordt verslag gedaan van een bijeenkomst waar werd gesproken over het realiseren van toegevoegde waarde door de boer. Ook daar bleef onduidelijk hoe dat zou moeten.
Dit artikel afdrukken