Regelmatig foodlog-commentator Josien Kapma deed mee een zogenaamde crow sourcing-actie van Ben & Jerry's. De ijsmakers zoeken naar een nieuwe naam voor een ijsje. Haar inzending - GET-FAIR-DAIRY - werd gekozen voor de finale.
U kunt op Josien's inzending - en die van anderen - stemmen op de site van Ben & Jerry's.
In onderstaande video legt Kapma uit wat ze met het taalgrapje bedoelt:
Dit artikel afdrukken
In onderstaande video legt Kapma uit wat ze met het taalgrapje bedoelt:
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 4 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 4 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Super Josien! Wat een vondst. Heb gelijk gestemd! Ook een beetje vanwege Django Reinhardt op de achtergrond...
Ik stem natuurlijk ook, Josien! Ik zie dat je slechts 100 stemmen achter staat op de eerste. KOM OP, Foodlog!
Ik had zelfs tien jaar geleden niet durven dromen dat Unilever mee op de barricades zou gaan staan voor faire melk- en cacaoprijzen.
Mocht je winnen, dan wordt mijn laatste fairtrade-droom wellicht nog mogelijk: boeren uit Noord en Zuid samen verenigd in een gamma fairtrade-producten. En wie zijn er betere amabassadeurs in de lage landen, dan onze eigen boeren?
Natuurlijk heb ik ook op jouw gestemd.....
Tjonge wat een eer voor mij en voor Ben&Jerry; om op foodlog genoemd te worden. Het is wel even wennen om als reclamegirl voor Unilever op te treden en zelfs mijn familie daar voor in te schakelen. De aanleiding was natuurlijk de leuke naam die precies bij de actie leek te passen.
Maar er zit meer achter. Het filmpje is opgenomen op het melkveebedrijf van mijn zwager, René van der Hulst in Noord Holland. Hij levert aan CONO via het 'caring dairy' programma. Dat programma benadrukt -als een soort PeoplePlanetProfit voor de melkvehhouderij- dat het niet alleen gaat om eersteklas melk maar ook om 'blije koeien, blije aarde, blije boer'. Dus niet alleen dierwelzijn of milieu, maar ook financieel en qua werkplezier en omgang met de mensen om je heen een gezonde balans. CONO is daarmee pionier in de melkveehouderij op het gebied van verduurzamen. Ben & Jerry pakt het leuk aan om dat 'door te vertalen' naar het eindproduct.
Verder is het wel interessant om deze nieuwe vorm van crowdmarketing van dichtbij mee te maken. Mensen en clubs die voor geen geld reclame zouden maken doen het nu wel.....
hoe verduurzaam je?
Sublieme naam en sympathiek filmpje. Mijn stem gaat naar Josien.
Aan de schrijver dezes: het is toch echt crowD sourcing hoor.