Maar die kinderen. Ze hebben vaak dorst. Vrumona: ‘Moeders willen dat zij water drinken en kinderen willen liever fruitdrank.’ De oplossing voor dit latente generatieconflict: Sisi Fruit water. Dat is ‘water met fruitsmaak’. Er zitten ook zoetstoffen in en vitamine B. Vrumona: ‘Kind blij, moeder blij.’
De klacht bij de Reclame Code Commissie over Sourcy Vitaminewater, zie elders op Foodlog, is nog nat, krijgen we dit. ‘Fruitwater’.
En ja hoor: ‘Ik kies bewust.’
Laten we dat logo nog even ernstig nemen. Hoewel bijna iedereen denkt dat het product waar het op staat gezond is, zelfs de directeur van Kies Bewust denkt dat, is het volgens de regels een minder slecht product in vergelijking met gelijksoortige producten.
Vrumona in Distrifood: ‘Dit is ECHT een andere propositie, nieuw in de markt. Hiermee willen we water aantrekkelijk maken voor kinderen.’
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 4 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 4 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Water aantrekkelijk maken voor kinderen. De creativiteit kent duidelijk echt geen grenzen meer.
Wat kost zo'n foplogo nou eigenlijk, Klootwijk? Kennelijk is dat ijselijk geheim. Ik kom het nergens exact te weten.
Die vraag staat nog altijd uit bij Schuttelaar. Ik had het er laatst over met een Schuttelaar-man die zomaar bij me aan tafel bleek te zitten. 'Tsjajaja' - ik nodigde hem uit om zich hier te laten horen. Het is daar in overweging.
Ik weet dat de redactie van de Keuringsdienst van Waarde die gegevens heeft. Geen idee eigenlijk waarom ze ze niet openbaar maken.
Maar nou serieus: dit begint echt te gek te worden. Echt ongezond als gezond marketen onder IKB is nu echt regel in plaats van meekomende meuk geworden.
Is het geen tijd voor een bescheiden, maar uit een elite van nwe interactieve foodjournalisten bestaand betoginkje met spandoeken voor het Torentje?
Wouter K schrijft: " Het smaakwater van Sisi is helemaal niet met een ander product te vergelijken. "
Dat is niet helemaal waar, natuurlijk. Het smaakwater van Sisi is namelijk gewoon frisdrank, zij het frisdrank met extra vitamine B toegevoegd en daardoor bewuster dan frisdrank waarmee dat niet gebeurd is.
Volgens mij is Sisi fruitwater ook niet de eerste frisdrank die een aura van gezondheid probeert uit te stralen door zich huppeldepup-water te noemen (helaas ben ik vergeten hoe die anderen heetten, maar ze hebben wel degelijk bestaan - en ze waren ook nog eens heel smerig).
Groothedde, ik heb de tarieven gezien, maar heb ze niet opgeslagen. Ik hoop ze terug te vinden, elders. Zou natuurlijk ook Schuttelaar & Partners er om kunnen vragen. En nu ik het zeg, dat kan iedereen..
Vies water? Wordt Sisi niet gemaakt met water van de zelfde afzender als mijn douchewater?
Evides publiceerd per kwartaal de resultaten op http://www.evides.nl/nl/cijfergegevens/Tabel Drinkwaters.htm.