Aanstaande maandag verlaagt Albert Heijn 1000 artikelen permanent in prijs, vooral van A-merken als Douwe Egberts en Honig. Daarmee dreigt het supermarktconcern een nieuwe prijzenoorlog te ontketenen, omdat de andere Nederlandse supers wel zullen moeten volgen. Topman Sander van der Laan noemt de actie een 'prijzenslag' en wil er klanten mee terug te lokken van prijsvechter Lidl. De Duitse discounter realiseerde het eerste halfjaar een groei in omzetaandeel van maar liefst 15%.
'Klanten hebben bij ons vooral het gevoel duurder uit te zijn dan uit de kassabon blijkt. Daarom onderstrepen we nu de betaalbaarheid', zegt Van der Laan in het AD.
Dit artikel afdrukken
'Klanten hebben bij ons vooral het gevoel duurder uit te zijn dan uit de kassabon blijkt. Daarom onderstrepen we nu de betaalbaarheid', zegt Van der Laan in het AD.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Er is ook niks mis met wat het CNV zegt. Waar ik over val is dat jij in je verwijzing conclusies trekt die het CNV niet heeft getrokken.
Kunnen we een boom over opzetten.
Doe ik niet.
Ik blijf bij mijn standpunt in 20.
Niks mis mee met wat het CNV zegt.
Meen je dat serieus? Dat je dingen die je verwacht al van tevoren als feit mag brengen? Zie je het voor je?
Aanval VS leidt tot derde wereldoorlog
Ajax kampioen ondanks verkoop Eriksen
Foodloginspirator benoemt tot minister van Landbouw
Enz enz
Nou snap ik je.
Denk jij dat het niet zo zal gaan?
Ik wel.
Mag best van tevoren gezegd worden.
Ik bedoel dat jij zegt dat de prijzenoorlog (die er nog niet is) weer wordt afgewenteld op het personeel. Dat staat niet in het artikel, maar is een verwachting die wordt uitgesproken door een club die de belangen van de medewerkers behartigt. Niet huilen voor je geslagen wordt, zei mijn moeder in zo'n geval.