Het valt op. Albert Heijn lost het gelazer over knallen, ploffen en sterren op door consumenten zelf te laten kiezen. Is dat OK of ook niet goed?
Out-of-Home Shops maakte nieuws van een Albert Heijn advertentie met wokkip van alle standen. Wie wil kan echt kopen wat hij het beste vindt passen.
Enkel de scharrelkipfilet met één ster en de ‘normale’ kipfilet zonder ster zijn in de Bonus. Hiermee benadrukt de marktleider het prijsverschil want voor 320 gram biologische kipdijfilet met drie sterren van het Beter Levenkenmerk betaalt de klant 5,98 euro en 1 kilo kipfilet van AH kost in de Bonus nog maar 4,50 euro.
Is het nu over met de gram tegen het ploffen en knallen van Albert Heijn? Zo nee, waar schort het aan? Aan de prijs kan het niet liggen, want wie goed vlees wil, weet dat hij daarvoor moet betalen. Albert Heijn maakt dat met deze actie helemaal duidelijk.
Fotocredits: Out-of-Home Shops
-- POLL --
Dit artikel afdrukken
Enkel de scharrelkipfilet met één ster en de ‘normale’ kipfilet zonder ster zijn in de Bonus. Hiermee benadrukt de marktleider het prijsverschil want voor 320 gram biologische kipdijfilet met drie sterren van het Beter Levenkenmerk betaalt de klant 5,98 euro en 1 kilo kipfilet van AH kost in de Bonus nog maar 4,50 euro.
Is het nu over met de gram tegen het ploffen en knallen van Albert Heijn? Zo nee, waar schort het aan? Aan de prijs kan het niet liggen, want wie goed vlees wil, weet dat hij daarvoor moet betalen. Albert Heijn maakt dat met deze actie helemaal duidelijk.
Fotocredits: Out-of-Home Shops
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Fijn te weten:
" Het is in ieders belang dat kippen eten krijgen waar ze niet ziek van worden.
Van kippenvoer worden de kippen dus niet ziek "
Des te merkwaardiger dat een voormalig hoofd van een microbiologisch lab van de KvW, hoofdredacteur van het blad Voedselveiligheid, Senior Director Product Integrity Topics, ons wél uitgebreid informeert over welk voer de diverse kippen hebben gehad en hoe lang ze hebben geleefd, maar geen informatie kan of wil geven over de voedselveiligheid en bacteriële besmettingsgraad van de verschillende AH-kipkwaliteiten.
Het schijnt namelijk dat er mensen doodgaan en ernstig ziek worden van ESBL-plofkip, waarvan AH de grootste verkoper is en nu dus weer stunt met kipfilet a 4 Euro 50 de kilo.
Informatie over de voedsel(on)veiligheid van AH-kip lijkt mij niet geheel irrelevant om een verantwoorde keuze te kunnen maken. Ik wil namelijk niet ziek worden van AH-kip.
"Het is in ieders belang dat kippen eten krijgen waar ze niet ziek van worden." En het lijkt me in het belang van AH om kip te verkopen waar zijn klanten niet ziek van worden.
ja dat vond ik vreselijk om te zien... net zoals de kippen die zonder kop rondrenden toen ik mijn vader hielp met slachten...
maar ook nu worden de verse kreeften in vergelijkbaar diermartelende praktijken verhandeld en verwerkt. Misschien nog wel erger... omdat de kreeften zolang met touwen samengebonden in de opslag zitten. En misschien is het een goed idee om elektroshock apparatuur verplicht te stellen - alvorens de kreeft in het kokende water te mikken? (al weet ik niet wat erger is... gezien de proeven die hiermee op mensen in de USA genomen zijn... maar wie bekommert zich om het leed van een kreeft?)
@ frank:herinner jij je nog dat er kistjes met zaagsel en levende aal bij de visboer stonden? die werden dan door de visboer voor je ogen (en die van de kinderen)gevild en gestroopt, als je die gevilde onthoofde aal thuis uitpakte begonnen ze soms weer te kronkelen!
Ik kocht vroeger wel eens vis op de markt voor mijn moeder. Die werd verpakt in ongekleurd papier, waarom heen inderdaad een stuk oude krant. Zo gek waren de klanten toen niet.... dat ze alleen krantenpapier als verpakking zouden accepteren (als krantenbezorger was ik me zeer bewust van drukinkt).
Dirk #47, levende kip kopen kan wel, althans hier bij de hobbyboer, maar in de super moet alles clean, even groot, geëtiketteerd, reukloos en veelal onherkenbaar zijn. Dat verkoopt het beste denk ik. Ver van de natuur, rechte komkommers, vierkante vis en vooral harde onrijpe doch rode tomaten; dat is kenmerkend voor onze levensmiddelencultuur.