Niet alle boodschappen in één keer doen, maar tussendoor een keertje extra naar de supermarkt, zorgt voor bijna 4 porties meer groenten en fruit per week.
Dat blijkt uit onderzoek door de Australische branche-organisatie van groente- en fruittelers AUSVEG.
Vaker boodschappen, meer vers
Steeds minder Australiërs halen alle boodschappen voor de hele week in één keer. Dat kan hun gezondheid wel eens ten goede komen. Meerdere keren per week boodschappen doen, heeft tot gevolg dat mensen meer verse groente en fruit kopen. Eén extra boodschappentripje zorgt voor 3,8 extra porties groente en fruit per week.
Het onderzoek laat zien dat 80% van de consumenten vaker dan 1 keer per week versboodschappen doet. Twee derde gaat zelfs vaker dan 2 keer per week naar de winkel om verse groente en fruit te kopen.
'Dinner-kits'
Het onderzoek vond plaats in het kader van een langlopende studie naar het aankoopgedrag rondom groenten en fruit. Voor consumenten blijken gemak en gezondheid een steeds grotere rol te gaan spelen. Dat biedt perspectief voor maaltijdboxen, die ook in Australië in opkomst zijn. “Consumenten willen gemak, maar wel zelf alles klaarmaken. Ze zoeken naar gezonde opties en willen verspilling verminderen”, aldus Herman. “Deze boxen zijn een ideale oplossing voor de consument en een uitgelezen gelegenheid voor lokale producenten om hoge kwaliteit verse producten bij de consument op tafel te krijgen”.
Fotocredits: Supermarket, Dean Hochman
Dit artikel afdrukken
Vaker boodschappen, meer vers
Steeds minder Australiërs halen alle boodschappen voor de hele week in één keer. Dat kan hun gezondheid wel eens ten goede komen. Meerdere keren per week boodschappen doen, heeft tot gevolg dat mensen meer verse groente en fruit kopen. Eén extra boodschappentripje zorgt voor 3,8 extra porties groente en fruit per week.
Eén extra boodschappentripje zorgt voor 3,8 extra porties groente en fruit per week"De meeste Australiërs slaan niet één keer per week groot in - ze zien de supermarkt steeds meer als een 'uitbreiding van hun koelkast'. Ze kopen dus alleen genoeg versboodschappen voor de komende paar dagen waardoor ze voedselverspilling voorkomen", zegt woordvoerder Kurt Herman. “Het is bemoedigend om te zien dat consumenten meer met hun gezondheid bezig zijn”.
Het onderzoek laat zien dat 80% van de consumenten vaker dan 1 keer per week versboodschappen doet. Twee derde gaat zelfs vaker dan 2 keer per week naar de winkel om verse groente en fruit te kopen.
'Dinner-kits'
Het onderzoek vond plaats in het kader van een langlopende studie naar het aankoopgedrag rondom groenten en fruit. Voor consumenten blijken gemak en gezondheid een steeds grotere rol te gaan spelen. Dat biedt perspectief voor maaltijdboxen, die ook in Australië in opkomst zijn. “Consumenten willen gemak, maar wel zelf alles klaarmaken. Ze zoeken naar gezonde opties en willen verspilling verminderen”, aldus Herman. “Deze boxen zijn een ideale oplossing voor de consument en een uitgelezen gelegenheid voor lokale producenten om hoge kwaliteit verse producten bij de consument op tafel te krijgen”.
Fotocredits: Supermarket, Dean Hochman
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 2 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 2 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
De ouwe bokken denken dat jonge blaadjes ook superfoods zijn Henric.
En al dat geleuter over die superfoods, ach. Dat nemen we op de koop toe.
Renske Kroes is uitermate vers en puur natuur, ze kan zo op de Almhof yoghurtbekers en TV spotjes! En ze hoeft er niet eens een Dirndl voor aan. Was ik maar een koe! Hmmmm!
Als ik er zo uitzag zou ik ook gek op mezelf zijn.
Theo, bij massamarketing gaat het niet om de inhoud, maar om de verpakking.