Gisteren hield 'vers' ons in de greep. De verssector is aan de heidenen overgeleverd en piekert zich suf hoe'ie moet communiceren.

Een recent voorbeeldje van hoe de 'andere kant' het doet. Het water loop je in de mond als je die frisse groentjes, verse champignons en lente-uitjes ziet. En makkelijk dat al dat fris is. Gewoon het zakje openscheuren. De poeder in een mok en heet water d'rop. Verse soep, want het water komt vers uit de kraan. En het is nog 'puur' ook. "Geen toegevoegde smaakversterkers", roept de folder triomfantelijk.

Ik vind het knappe marketing. Iedereen wist dat Cup-a-Soup gewoon droge zoute meuk voor tussendoor was. Inmiddels is het een (bijna) vers product. De frisse groenten springen je van de folder tegemoet. Toch kan het op 1 plek op aarde gemaakt worden en is het jaren houdbaar. O nee, help, op het zakje dat ik bij deze folder kreeg staat als houdbaarheid "5/2009". Niet langer?

Zou dat waar zijn, is het voor de 'versimpressie', net als de koelkasttruc van CoolBest, Fruit2Day en KnorrVie?!?! Wie weet het?


Dit artikel afdrukken