Hoe zou een frisdrankreclame er uit zien als de fabrikant zich dichter bij de waarheid zou houden? De Amerikaanse humoristische site Cracked waagt zich daar aan.
De grote frisdrankproducenten besteden jaarlijks miljoenen aan reclame en promotiefilmpjes waar mensen blij en gelukkig worden door een flesje prik achterover te slaan. Ook tijdens de Super Bowl van afgelopen zondag was de Coca-Cola reclame een feest om naar te kijken. Coca-Cola, vanouds sponsor van het football-festijn, haalde weer alles uit de kast, met een commercial waarin The Incredible Hulk en Ant Man ruzie maken om een miniblikje cola.
Debunking
Cracked maakte ook een frisdrankreclame. Kort samengevat: pure debunking van een flesje 'natte suiker met bubbels'.
Een parodie, zeker, maar wel met een kern om je tanden op stuk te bijten. Oh nee, dat hoeft niet meer, want daar zorgt niet alleen de suiker maar ook het zuur in de frisdrank al voor.
Fotocredits: still uit Coca-Cola advertentie Super Bowl 2016
Dit artikel afdrukken
Debunking
Cracked maakte ook een frisdrankreclame. Kort samengevat: pure debunking van een flesje 'natte suiker met bubbels'.
Een parodie, zeker, maar wel met een kern om je tanden op stuk te bijten. Oh nee, dat hoeft niet meer, want daar zorgt niet alleen de suiker maar ook het zuur in de frisdrank al voor.
Fotocredits: still uit Coca-Cola advertentie Super Bowl 2016
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 2 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 2 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Mooi zo'n grap, maar onze jongeren gaan er niet naar kijken. Al is de maatschappelijke schade van frisdrankconsumptie, alleen al obesitas (zo'n $500 per Amerikaan per jaar), zo groot dat je met dat geld het armoedeprobleem daar al aardig kan gaan oplossen. Wie levert de commercial van de kwaliteit waarmee Youp van't Heck het merk Buckler in een paar weken vernietigde. Youp richtte zijn pijlen overigens op de verkeerde targets en moet het met zijn ongezonde levensstijl nu ook bezuren. Welke creatieveling raakt Coca Cola of Heineken met een steenharde commercial vol humor tussen de ogen? Er is een paradijs mee te winnen.
[url=http://tersteegmc.nl/publications/voeding-en-gezondheid/3-inflicted-injury-insurance]
Prachtig! Hij zou bijna alles in de supermarkt moeten promoten.