Onderwijs
Een andere uitkomst van het Veneca-onderzoek is dat het onderwijs op een aantal fronten achterblijft ten opzichte van andere sectoren. Zowel op het gebied van biologisch eten als de aanschaf van gezondere Ik Kies Bewust-producten. Respectievelijk de overheid en de financiële sector lopen op deze twee vlakken voor de troepen uit met 27% en 25%. De lunch in het bedrijfsrestaurant is voor de meeste bezoekers een sociale ontmoetingsmogelijkheid. Werk wordt zijdelings besproken, ontspanning staat voorop. De lunch top-5 bestaat uit: broodje kaas/vleeswaar, rauwkost, soep, broodje gezond en een tosti.
bron: Veneca met dank aan foodholland
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 2 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 2 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Over IK Kies Bewust is veel geschreven op foodlog.nl en over foodlog's standpunten dienaangaande.
Het verhaal van appelsapboer Jan uit de docu van de KvW over IKB kwam via hier in de openbaarheid.
Ik hecht geen waarde aan dat logo. Zeker niet sinds ik op tv een docu heb gezien waarin appelsap met alleen appels erin en verder niets het Ik Kies Bewust logo niet krijgt en een Unilever frisdrank die met de richtlijn in de hand is gefabriceerd, bijv. met toegevoegd vit. C, wel
Ik Kies Bewust... drop en chips hebben ook het logo. Ik Kies Bewust zegt helaas maar bar weinig over gezond lunchgedrag.