De redactie van foodlog.nl ontving een mail over soja-bedankjes van www.fairfood.org. We zijn heel benieuwd wat foodloglezers van de actie die daarin genoemd wordt vinden.

Graag zou ik uw aandacht willen vragen voor het volgende. Fairfood International is een online brievenactie gestart, die tot doel heeft bedrijven die met duurzame soja werken te bedanken. Uw organisatie lijkt ons goed aan te sluiten bij de thematiek. Mocht u bereid zijn op uw medium aandacht te besteden aan het initiatief, dan zou Fairfood dat erg waarderen. Graag vertel ik even kort de achtergrond van deze actie.

Ruim 60% van de supermarktproducten bevat soja. Elk jaar verdwijnt een stuk bos ter grootte van 5,6 miljoen voetbalvelden voor plantages die onze soja leveren. Ook de arbeidsomstandigheden zijn vaak slecht. Gelukkig zijn er duurzame alternatieven, zoals de ProTerra (Basel) soja en andere initiatieven. Voedselproducenten die zich bereid hebben getoond aan de verbetering van de soja-industrie wil Fairfood bedanken voor hun stap.
Fairfood International is een internationale campagne- en lobbyorganisatie zonder winstoogmerk, die de voedingsmiddelenindustrieaanspoort haar ketens te verduurzamen. Zo wil Fairfood een bijdrage leveren aan de bestrijding van wereldwijde honger en armoede. Het proces van productie en handel van dagelijkse voedsel- en drankproducten kent namelijk veel oneerlijke aspecten.

De online brievenactie is heel makkelijk in te zetten. De brieventool is een soort banner, die doorgelinked wordt naar de actiepagina (http://www.fairfood.org/campagne/ik-stuur-een-brief/) van de Fairfood website. Met één druk op de button kunnen bezoekers van uw website direct een (door Fairfood opgestelde) brief verzenden naar een bedrijf. Op dit moment heeft Fairfood Natuurfarm De Boed en Guliker & Roodbol uitgekozen om te bedanken voor het gebruik van duurzame soja.

Afhankelijk van de mogelijkheden van uw medium horen we graag of het mogelijk is deze tool in uw website, nieuwsbrief of blog mee te nemen.


Dit artikel afdrukken