Ministerie, beleidsmakers en boeren breken zich in Nederland al jaren het hoofd. Hoe maak je het verwerkte spul - melk, meel, fruit - van lokale boeren hip? Je moet gewoon naar Frankrijk kijken.
Daar maken Michel en Augustin - zo heten Michel de Rovira en Augustin Paluel-Marmont echt - echte koekies en melk gemaakt van even echte lokale Frans melk, boter, meel en fruit weer helemaal hip. Niet van dat gedoe dus voor van die 'bewuste mensen', maar echt voor iedereen en zo betaalbaar mogelijk.
Het Franse weekblad Le Point schreef afgelopen week over het fenomeen M&A. Ze zijn de enfants terribles van de 'bonne bouffe'. Ze kennen elkaar al vanaf de middelbare school. Deden dezelfde commerciële opleiding en begonnen samen in de keuken van Augustin koekjes te bakken. Zandkoekjes, wel te verstaan. Inmiddels ontwikkelen ze in hun Bananerie in Boulogne-Billancourt vlakbij Parijs van alles dat elders wordt gemaakt en verpakt om in supermarkten te worden verkocht. Ze zitten inmiddels op een omzet van € 18,5 miljoen. Dat is natuurlijk nog niks, maar je moet eens zien wat een potentieel er zit in hun frisse campagnes. Zo ga je van echte Franse koekies en echte Franse melk houden omdat ze gewoon onverkloot gemaakt zijn en die jongens leuk en aardig zijn.
Vinden Foodloglezers hen leuk? Hieronder een stel video's van hun manier van werken, waarmee ze ook rustig de super in trekken. Bont gevlekt en halfnaakt.
Michel doet niet geheimzinnig over het recept achter hun succes: maak gewoon pure producten en zorgt dat ze van het schap af spetteren door zichtbaar te zijn in de winkel. Hij vertelt - in het Frans - over de marketing van zijn en Augustin's merk.
Dégustation privée / conférence de presse door Michel_et_Augustin
La révolution au rayon yaourt, c'est parti ! door Michel_et_Augustin
Fotocredits: Michel & Augustin
Dit artikel afdrukken
Het Franse weekblad Le Point schreef afgelopen week over het fenomeen M&A. Ze zijn de enfants terribles van de 'bonne bouffe'. Ze kennen elkaar al vanaf de middelbare school. Deden dezelfde commerciële opleiding en begonnen samen in de keuken van Augustin koekjes te bakken. Zandkoekjes, wel te verstaan. Inmiddels ontwikkelen ze in hun Bananerie in Boulogne-Billancourt vlakbij Parijs van alles dat elders wordt gemaakt en verpakt om in supermarkten te worden verkocht. Ze zitten inmiddels op een omzet van € 18,5 miljoen. Dat is natuurlijk nog niks, maar je moet eens zien wat een potentieel er zit in hun frisse campagnes. Zo ga je van echte Franse koekies en echte Franse melk houden omdat ze gewoon onverkloot gemaakt zijn en die jongens leuk en aardig zijn.
Vinden Foodloglezers hen leuk? Hieronder een stel video's van hun manier van werken, waarmee ze ook rustig de super in trekken. Bont gevlekt en halfnaakt.
Michel doet niet geheimzinnig over het recept achter hun succes: maak gewoon pure producten en zorgt dat ze van het schap af spetteren door zichtbaar te zijn in de winkel. Hij vertelt - in het Frans - over de marketing van zijn en Augustin's merk.
Dégustation privée / conférence de presse door Michel_et_Augustin
La révolution au rayon yaourt, c'est parti ! door Michel_et_Augustin
Fotocredits: Michel & Augustin
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 2 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 2 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Je ne le comprends pas.
Au revoir.
De Willem & Drees van Frankrijk ;-)
Het is natuurlijk zomer. Maar toch: dit is wat anders dan Willem & Drees. Het is een consumentenmerk dat werkt op basis van ..... Ja wat eigenlijk?
Zouden ze Ben Cohen en Jerry Greenfield kennen, de 2 jeugdvrienden uit Amerika. Oftewel Ben & Jerry's. Bekend van het ijs.
Inmiddels is dat ijs wat uit dezelfde fabriek als Ola en Hertog komt, en door een stukje marketing weten ze daar veel meer geld voor te vragen.