Zoals de datum laat zien, komt onderstaand profiel uit de begindagen van Foodlog. Voor een actuele versie moet je gewoon op mijn naam klikken. Deze oude laat ik maar gewoon staan als herinnering aan het Foodlog dat destijds nog geen 500 lezers had.
Sinds 2 maanden ben ik op dit bloggazine actief. Samen met Ailko en Marco. In navolging van Ailko ook voor mij dus hoogste tijd om me hier eens voor te stellen.
Ik ben geboren in het Noord-Hollandse Huizen (1963). Heb gestudeerd in Utrecht: Romaanse Talen en Wijsbegeerte. Werd AIO (wijsbegeerte), maar besloot de universiteit te verlaten voor een carrière die aanvankelijk helemaal in de financiële dienstverlening leek te liggen. Eind jaren tachtig werd ik management trainee bij NMB Bank. Kort daarna assisteerde ik de Raad van Bestuur van de Bank bij de totstandkoming van ING.
Na de fusie werd ik - veel te jong - verantwoordelijk voor een project waarin de basis moest worden gelegd voor de herpositionering van de diverse retailmerken van ING. In die periode werkte ik nauw samen met Rob van der Kind (hoogleraar en zelfstandig adviseur detailhandelsmarketing) en Ton Kuylen (toen nog marktonderzoeksmethodoloog bij ING, nu partner bij Cmotions )
Dat soort werk smaakte naar meer. Reden om de bank te verlaten en als marketingadviseur verder te gaan. Eerst bij KPMG en vervolgens als partner bij BrandmarC, later onderdeel van VODW, waar ik heel uiteenlopende bedrijven in financiële dienstverlening en FMCG heb geadviseerd.
Een zich steeds agressiever manifesterende vorm van reuma zorgde ervoor dat ik rond 2000 besloot me terug te trekken als adviseur om te gaan promoveren (over de organisatorische voorwaarden om bedrijven beter te besturen op basis van kwantitatieve feiten).
Door behandeling met een innoverende reuma-medicatie (de zg. tnf α-remmers) in het UZG van Gent ging het onverwacht snel beter. In die periode werd ik door een wijnclub in Utrecht ('La grive triste' - een initiatief van onderzoeksarts Mike Bosschaert en meubelmaker Marius Aben) gevraagd wijn in combinatie met gerechten te laten proeven. Daaruit resulteerde letterlijk per ongeluk het deels ideële en deels commerciële bedrijf tastewine. De promotie verdween uit beeld.
Door mijn reuma én bijzondere belangstelling voor wijn en eten (en gelukkig mijn vrouw Cécile, die een fantastische kok is), was al lang daarvoor mijn belangstelling gewekt voor de chemische samenstelling van wat we eten en drinken en de effecten daarvan op ons lichaam. Hoe kun je goed eten en er maximaal van genieten?
Hoewel ik na mijn studies nooit had durven voorspellen dat die vraag een bepalende draai aan mijn leven zou geven, was dat achteraf niet zo gek. Een oudoom van moederskant was 'Neus' (= iemand met een absoluut geurgeheugen), een neef is flavourist en voedings- en geneesmiddelen chemicus. Zou het 'in de genen zitten'?
Foodlog.nl
Benaderd door Marco Derksen (Marketingfacts), zijn Ailko en ik gestart met foodlog.nl. We vinden het belangrijk dat meer mensen weten wat ze eten en wat dat voor - of tegen - ze doet. De bestaande informatiebronnen zijn te divers en verspreid zodat het voor mensen moeilijk is zich snel te informeren. Een 'bloggazine' biedt lezers alle technische mogelijkheden om snel en zonder te verdwalen te vinden wat ze willen weten.
Mijn persoonlijke attitude? Een voorkeur voor natuurlijk eten en drinken, máár met een open oog voor de zegeningen die technologie wel degelijk kan brengen.
Dit artikel afdrukken
Na de fusie werd ik - veel te jong - verantwoordelijk voor een project waarin de basis moest worden gelegd voor de herpositionering van de diverse retailmerken van ING. In die periode werkte ik nauw samen met Rob van der Kind (hoogleraar en zelfstandig adviseur detailhandelsmarketing) en Ton Kuylen (toen nog marktonderzoeksmethodoloog bij ING, nu partner bij Cmotions )
Dat soort werk smaakte naar meer. Reden om de bank te verlaten en als marketingadviseur verder te gaan. Eerst bij KPMG en vervolgens als partner bij BrandmarC, later onderdeel van VODW, waar ik heel uiteenlopende bedrijven in financiële dienstverlening en FMCG heb geadviseerd.
Een zich steeds agressiever manifesterende vorm van reuma zorgde ervoor dat ik rond 2000 besloot me terug te trekken als adviseur om te gaan promoveren (over de organisatorische voorwaarden om bedrijven beter te besturen op basis van kwantitatieve feiten).
Door behandeling met een innoverende reuma-medicatie (de zg. tnf α-remmers) in het UZG van Gent ging het onverwacht snel beter. In die periode werd ik door een wijnclub in Utrecht ('La grive triste' - een initiatief van onderzoeksarts Mike Bosschaert en meubelmaker Marius Aben) gevraagd wijn in combinatie met gerechten te laten proeven. Daaruit resulteerde letterlijk per ongeluk het deels ideële en deels commerciële bedrijf tastewine. De promotie verdween uit beeld.
Door mijn reuma én bijzondere belangstelling voor wijn en eten (en gelukkig mijn vrouw Cécile, die een fantastische kok is), was al lang daarvoor mijn belangstelling gewekt voor de chemische samenstelling van wat we eten en drinken en de effecten daarvan op ons lichaam. Hoe kun je goed eten en er maximaal van genieten?
Hoewel ik na mijn studies nooit had durven voorspellen dat die vraag een bepalende draai aan mijn leven zou geven, was dat achteraf niet zo gek. Een oudoom van moederskant was 'Neus' (= iemand met een absoluut geurgeheugen), een neef is flavourist en voedings- en geneesmiddelen chemicus. Zou het 'in de genen zitten'?
Foodlog.nl
Benaderd door Marco Derksen (Marketingfacts), zijn Ailko en ik gestart met foodlog.nl. We vinden het belangrijk dat meer mensen weten wat ze eten en wat dat voor - of tegen - ze doet. De bestaande informatiebronnen zijn te divers en verspreid zodat het voor mensen moeilijk is zich snel te informeren. Een 'bloggazine' biedt lezers alle technische mogelijkheden om snel en zonder te verdwalen te vinden wat ze willen weten.
Mijn persoonlijke attitude? Een voorkeur voor natuurlijk eten en drinken, máár met een open oog voor de zegeningen die technologie wel degelijk kan brengen.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 4 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 4 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
En ook dit is weer een prachtig verhaal Dick!
Ben blij dat je daar zelfs 's avonds laat op zit te wachten ...
Leuk om te lezen !
Groet van Carla
Beste Hr. Veerman
Ik ben Christophe van Assche en maak samen met Hans Kort een profielwerkstuk over de wijnmarkt.
Hiervoor hebben wij natuurlijk voldoende nuttige informatie nodig. Aangezien u hoog in het vaandel staat als het gaat om wijnkennis, zouden we u daarom graag intervieuwen. Enige andere informatie is altijd welkom.
Alvast hartelijk dank voor uw medewerking
Christophe van Assche
Ik zou graag eens een wijnproefcursus bij je willen volgen :) Keep up the good work!