Frisdranken- en snackproducent PepsiCo wordt in hoog tempo gezonder. Dat stuwde de omzet dit afgelopen kwartaal met 5% en opzichte van het vierde kwartaal 2015. Consumenten wereldwijd, en met name in de VS, willen producten die minder suiker, zout en verzadigd vet bevatten. PepsiCo speelt meer dan concurrenten in op die verandering. Het bedrijf introduceert in hoog tempo nieuwe producten en past zijn bestaande assortiment aan, zodat het aandeel frisdrank in de omzetgroei minder belangrijk wordt. Inmiddels maakt de categorie everyday nutrition een kwart van de verkopen uit. Dat zijn waters, ongezoete theeën en gezonde snacks. Volgens Bloomberg is de nog wat ruimer gedefinieerde categorie 'schuldgevoel-vrije producten' (drankjes met minder calorieën, producten met granen, fruit en groenten) inmiddels zelfs goed voor 45% van PepsiCo's omzet.
Bloomberg - PepsiCo's New Health Focus Pays Off as More Americans Ditch Soda
Lees ook
- 2 Rutte IV wilde geen frisdranktaks maar de schatkist vullen 17 okt 2023
-
2
+Minder maar mét suiker, de betere frisdrankstrategie 17 apr 2023
-
1
+Frisdrankmakers voelen de druk en ontsuikeren 7 jul 2021
-
0
+Mexico verbiedt verkoop van frisdrank aan kinderen 6 aug 2020
-
11
+Waarom doen we niet gewoon een suikertaks? Meer dan 40 landen gingen ons voor 15 jun 2020
-
2
+Minder frisdrank verkocht in Chili dankzij radicaal junk food-beleid 5 jul 2018
- 0 Unilever, Nestlé, Mondelez, Mars, Coca-Cola en Pepsico kiezen stoplicht op portiebasis 13 mrt 2017
- 3 Belgisch restaurant heft suiker- en vettaks op ongezond eten 1 jun 2016
- 14 Vermelding ‘Toegevoegde suikers’ verwart consument 23 jun 2015
- 13 Havermout is nog niet zo’n gek ontbijt 2 mei 2013