© Foodlog 2005 - 2024
Een Kellogg’s kletsverhaal
We hoopten op een teken van leven van de VWA in reactie op onze vragen over de ijzeren korenvlokken van Kellogg's. Maar er kwam niets. Geen boe of bah. Zelfs geen ontvangstberichtje. Wel stroomde vandaag onze mailbox vol verwijzingen naar de advertentie hiernaast die Kellogg's vandaag in grote Nederlandse kranten zette. Terwijl Professor Tiny van Boekel vandaag in het voedingsmiddelentijdschrift VMT nog eens uitlegde dat ijzerpoeder in Kellogg's op z'n minst flauw, zo niet flauwekul is, ging Kellogg's gewoon door.
Als de VWA dan toch strategisch moet bestuderen of, hoe en wat ze zullen antwoorden, dan moesten we het maar eens hebben over de advertentie van Kellogg's. Kan de VWA die over zijn kant laten gaan? Ons antwoord is in ieder geval nee. Vrouwen worden belazerd, want Kellogg's belooft ze bloed van staal, maar dat geeft het bedrijf ze niet.
Volgens mij weer een typische situatie.
Mensen, bedrijven liegen (misleiden) constant op de verpakkingen.
Op melk pakken zetten ze ook 'verbeterde houdbaarheidsdatum' terwijl je alleen de houdbaarheid kan verbeteren. (niet de datum)
Hoe lang gaat het nog duren voordat we erachter komen dat fundamentele dingen in ons systeem niet deugen.
Kellogs is uiteindelijk het ZOVEELSTE bedrijf (misleiding is al bijna een eigenschap van reclame) dat op een valse manier reclame maakt. (puur en alleen voor winstbejag)
... tijd voor revolutie