Dat hij de doelgroep verbreedt, heeft dan ook vooral te maken met de vierkantsverwaarding. 'De horeca is namelijk vooral geïnteresseerd in de duurdere delen. Er is meer belangstelling voor de haasjes dan in de burgers. Dat is heel logisch, maar wij willen de snippers ook kwijt.' Het bedrijf richt zich op de retail met producten als wagyu-burgers en carpaccio. Slangen ziet ook kansen voor Kerstmis omdat veel mensen dan thuis blijven maar wel iets bijzonders willen eten.
Het zal toch geen runderpoulet, gehakt of soepvlees zijn geworden? Misschien toch wel. Daarom is zulk duur vlees nog duurder dan het kost. Je eet het soms onbewust en nog goedkoop ook. Gelukkig gaat het nu van arremoei naar de super of de kant-en-klaar traiteurslager. Exclusief en excellent natuurlijk.
Slangen verkoopt Wagyu-nek aan huis, €40,00 de kilo, een paar jaar geleden. Goed stoofvlees maar dat mag ook wel.